بررسی تاثیر تعامل رسانه های اجتماعی بر کیفیت روابط، تصویر برند و وفاداری به برند (مورد مطالعه: دانشگاه قدیر لنگرود)
پارسا کارشناسی ارشد 1403
پدیدآور: بهاره صالح پوریوسفی استاد راهنما: سیدوحید حسینی پور استاد مشاور: محسن آذرارجمند
موسسه آموزش عالی قدیر - لنگرود، گروه مدیریت
چکیده
این پژوهش به بررسی تاثیر تعامل رسانه های اجتماعی بر کیفیت روابط و عملکرد برند در دانشگاه قدیر لنگرود پرداخته است. روش پژوهش از نوع پیمایش و مدلیابی بود. جامعه آماری همه دانشجویان دانشگاه قدیر لنگرود بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد که بدین ترتیب افراد نمونه با توجه به جامعه آماری نامحدود 340 نفر تعیین شد. در تحقیق حاضر از پرسشنامه استاندارد سونگ و همکاران (2023) که شامل مقیاسهای تعامل اجتماعی، به اشتراک گذاری اطلاعات، پیگیری، کمیت اطلاعات، کیفیت روابط، تصویر برند و وفاداری برند می باشد استفاده شده است. به منظور سنجش فرضیات در مورد روابط متغیرها، از نرم افزار SPSS22 طریق مدل معادلات ساختاری SEM و نرم افزار SmartPLS نسخه 3 استفاده شد. نتایج نشان داد بین تعامل اجتماعی و کیفیت روابط رابطه معنی داری وجود ندارد. اما بین به اشتراک گذاری اطلاعات و کیفیت روابط رابطه معنی داری وجود دارد. بین نظارت و کیفیت روابط رابطه معنی داری وجود دارد. بین کمیت اطلاعات و کیفیت روابط رابطه معنی داری وجود دارد. بین کیفیت روابط و تصویر برند رابطه معنی داری وجود دارد. و بین وفاداری برند و تصویر برند رابطه معنی داری وجود دارد.
نظر شما