ارزیابی تاثیر یادگیری الکترونیک بر ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی( مورد مطالعه : دبستان شاهد میرحق پرست شهرستان لنگرود)
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: ریحانه بابائی لگموج
استاد راهنما: محسن آذرارجمند
استاد مشاور: سید رضا سید جوادین
موسسه آموزش عالی قدیر - لنگرود، گروه مدیریت
چکیده
یادگیری الکترونیکی و نفوذ آن در نظام آموزش با شیوع بیماری کووید- 19 به طور چشم گیری در دنیا افزای ش یافته و شیوه آموزش مرسوم را به شکل غیر قابل باوری تغییر داده است. در ایران نیز همچون سایر کشورهای دنیا، از اوایل شروع بیماری همه گیر، آموزش چهره به چهره جای خود را به آموزش الکترونیکی در تمامی مرا کز آموزشی داده است. یکی از معضلات یادگیری الکترونیک اطمینان از ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر یادگیری الکترونیک بر ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی دبستان شاهد میرحق پرست شهرستان لنگرود می باشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان، معاونین و مدیر شاغل در دبستان شاهد میر حق پرست لنگرود به تعداد 16 نفر است که به علت محدود بودن جامعه آماری با تعداد نمونه ها یکسان می باشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است که بر اساس طیف لیکرت تهیه و بین معلمان توزیع می شود. در این پژوهش دادهها پس از جمعآوری در دو سطح توصیفی (فراوانی، انحراف معیار و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون (Tبا نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل می گردد.
نظر شما