رویاپردازی در جزایر بالی اندونزی
موضوع : جهان‌گردی | آسیا

رویاپردازی در جزایر بالی اندونزی

بالی (به انگلیسی: Bali) جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی، که از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود.

بالی جزیرهٔ خدایان، جزیره کوچکی از بزرگ‌ترین مجمع الجزایر جهان و بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره محل تلاقی دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند است و در نتیجه از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است و مانند بسیاری از جزایر دیگر اندونزی، ویژگی مخصوص به خود را دارد. ویژگی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده‌است.

این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت گردشگری افراد بسیاری از استرالیا و اروپا به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می‌کنند.

این جزیره که مساحتی بالغ بر ۵۶۳۶ کیلومتر مربع را پوشش داده‌است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است. اما سوگولی آتشفشان‌های بالی کوه گودان آگانگ بوده که «مادر کوه‌ها» نامیده می‌شود. این کوه، آتشفشانی فعال بوده و ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد.

این جزیره دارای مناطق مختلفی است که از معروف‌ترین نقاط آن کوتا (به انگلیسی: Kuta) و اوبود (به انگلیسی: UBUD) را می‌توان نام برد. در شمال و جنوب کوه‌های مرکزی این جزیره زمین‌های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می‌کنند. مزارع پلکانی برنج بالی نیز خود شهرت جهانی داشته و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌باشند.

بالی یکی از زیباترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته‌است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود ۲ ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه، کوالالامپور یا سنگاپور حدود ۱۵ ساعت می‌باشد.

بزرگ‌ترین شهر و مرکز اداری این جزیره نیز شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. جزیره اندونزیایی بالی دارای گنجینه‌های بسیاری است: طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع و دنیای منحصربه‌فرد زیر آب، شالیزارهای پلکانی برنج، رودها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوال‌های گوناگونی پذیرای گردشگران می‌باشد. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در جزیره بالی طلوع می‌کند. این جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن اکو گردشگری بسیار جذاب جهان و قارهٔ آسیا است که در هر زمانی از سال تعداد بسیار زیادی گردشگر به آن سفر می‌نمایند.

نظر شما