موضوع : دانشنامه | م

میسوری

میسوری ایالتی در غرب میانه ایالات متحده است. این ایالت با ایلینوی در شمال، ایندیانا در شمال شرقی، کنتاکی در شرق، تنسی در جنوب شرقی، آرکانزاس در جنوب، اوکلاهما در غرب و کانزاس در شمال غربی همسایه است. میسوری رودخانه میسیسیپی را در سراسر ایالت به دو نیمه تقسیم می کند. پایتخت و بزرگترین شهر آن سنت لوئیس است. دیگر شهرهای بزرگ آن شامل کانزاس سیتی، سنت پل، جفرسون سیتی، ایندیاناپولیس، و سن لوئیس هستند.

میسوری 24مین ایالتی است که به ایالات متحده پیوست و در 10 اوت 1821 به عنوان یک ایالت عضو شد. این ایالت به نام قبیله اوسیج که زمانی در منطقه زندگی می کردند، نامگذاری شده است.

میسوری ایالتی با آب و هوای معتدل است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است. متوسط ​​دما در ژانویه ۲۳ درجه فارنهایت (-۵ درجه سانتیگراد) و در جولای ۷۷ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) است.

میسوری ایالتی متنوع است که از نظر اقتصادی قوی است. این ایالت به عنوان یک مرکز کشاورزی، تولید و حمل و نقل شناخته می شود. میسوری همچنین خانه بسیاری از شرکت های بزرگ، از جمله پمپیوس استیل، تریلر تریلر و مرسدس بنز است.

میسوری ایالتی زیبا است که از نظر تاریخی غنی است. این ایالت خانه بسیاری از جاذبه های گردشگری، از جمله موزه هنر سنت لوئیس، باغ وحش سنت لوئیس و موزه ملی جنگ جهانی دوم است.

میسوری یک ایالت محبوب برای زندگی، کار و بازدید است. این ایالت با آب و هوای معتدل، اقتصاد قوی و زیبایی طبیعی، مکانی عالی برای زندگی است.

[تصویر: موزه هنر سنت لوئیس]

موزه هنر سنت لوئیس یکی از بزرگترین موزه های هنر در ایالات متحده است. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 34,000 اثر هنری از سراسر جهان است. موزه هنر سنت لوئیس هر ساله بیش از 1 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

[تصویر: باغ وحش سنت لوئیس]

باغ وحش سنت لوئیس یکی از بزرگترین باغ وحش های ایالات متحده است. این باغ وحش دارای بیش از 17,000 حیوان از سراسر جهان است. باغ وحش سنت لوئیس هر ساله بیش از 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

[تصویر: موزه ملی جنگ جهانی دوم]

موزه ملی جنگ جهانی دوم یک موزه در سنت لوئیس، میسوری است. این موزه به گرامیداشت جنگ جهانی دوم و کسانی که در آن خدمت کردند اختصاص دارد. موزه ملی جنگ جهانی دوم هر ساله بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

نظر شما