گردشگران تالاب شیکسی  (شی شی) هانگژو، چین
موضوع : تصویر | خبری

گردشگران تالاب شیکسی (شی شی) هانگژو، چین

هانگژو، چین
گردشگران از تالاب شیکسی (شی شی) دیدن می کنند
عکس: Costfoto/NurPhoto/Shutterstock

تالاب شیکسی (شی شی) یک منطقه حفاظت‌شده در استان گوانگدونگ چین است. این تالاب در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک ذخیره‌گاه زیست‌کره توسط یونسکو ثبت شد. تالاب شیکسی یک زیستگاه مهم برای انواع گیاهان و جانوران است و به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود.

تالاب شیکسی در شمال غربی شهر گوانگژو واقع شده است و مساحت آن حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع است. این تالاب یک شبکه پیچیده از کانال‌ها، باتلاق‌ها و جنگل‌ها است. تالاب شیکسی توسط رودخانه لی و رودخانه پنگ تغذیه می‌شود.

تالاب شیکسی یک زیستگاه مهم برای انواع گیاهان و جانوران است. این تالاب بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۳۰ گونه ماهی، ۵۰ گونه دوزیستان و خزندگان و ۱۰ گونه پستاندار را در خود جای داده است. همچنین انواع گیاهان آبزی و سرخس در تالاب شیکسی وجود دارد.

تالاب شیکسی یک مقصد گردشگری محبوب است. این تالاب مکانی عالی برای پیاده‌روی، قایق‌رانی، ماهیگیری و تماشای پرندگان است. همچنین چندین هتل و رستوران در اطراف تالاب شیکسی وجود دارد.

تالاب شیکسی یک منطقه حفاظت‌شده مهم است. این تالاب نقش مهمی در تصفیه آب، کنترل سیل و حمایت از تنوع زیستی دارد. تالاب شیکسی یک منبع ارزشمند برای مردم منطقه است و باید از آن محافظت شود.

نظر شما