خرس قهوه ای ماهی گیر
موضوع : تصویر | طبیعت

خرس قهوه ای ماهی گیر

آبشار بروکس، ایالات متحده
یک خرس قهوه ای ماهی قزل آلا چشم جورابی را در هوا در آلاسکا گیر می اندازد. خرس‌ها بین ژوئیه و سپتامبر به تعداد زیادی در آبشار جشن می‌گیرند، در حالی که میلیون‌ها ماهی آزاد برای تخم‌ریزی در بالادست شنا می‌کنند.
عکس: جان مور/ گتی ایماژ

آبشار بروکس یک آبشار است که در پارک ملی و ذخیره‌گاه کاتمای در آلاسکا واقع شده است. این آبشار در رودخانه بروکس، در یک و نیم مایلی دریاچه بروکس و در فاصله مساوی از دریاچه ناکنک واقع شده است. آبشار بروکس به خاطر تماشای پرش ماهی قزل‌آلا از روی آبشارهای 6 فوتی برای رسیدن به محل تخم‌ریزی دریاچه بروکس مشهور است.

آبشار بروکس در سال 1881 توسط جان ون برینتون، یک کاوشگر بریتانیایی، کشف شد. در سال 1913، آبشار بروکس توسط آلفرد هینریش، یک عکاس آمریکایی، به تصویر کشیده شد. عکس‌های هینریش از آبشار بروکس به محبوبیت آن کمک کردند و امروزه این آبشار یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در آلاسکا است.

آبشار بروکس در سال 1980 به عنوان بخشی از پارک ملی و ذخیره‌گاه کاتمای به ثبت ملی رسید. این آبشار همچنین یکی از مکان‌های مورد علاقه عکاسان حیات وحش است و هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان برای دیدن آبشار بروکس و ماهی قزل‌آلا به آلاسکا سفر می‌کنند.

آبشار بروکس در ماه‌های جولای و آگوست، زمانی که ماهی قزل‌آلا به محل تخم‌ریزی خود مهاجرت می‌کنند، شلوغ‌ترین است. در این زمان، آبشار بروکس میزبان صدها خرس قهوه‌ای است که برای خوردن ماهی قزل‌آلا به آبشار می‌آیند. دیدن خرس‌ها در حال ماهیگیری در آبشار بروکس یک تجربه شگفت‌انگیز است و یکی از دلایلی است که آبشار بروکس به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در آلاسکا تبدیل شده است.

نظر شما