درباره خورخه ویلدا رودریگز چه می دانید؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

درباره خورخه ویلدا رودریگز چه می دانید؟

خورخه ویلدا رودریگز یک مربی فوتبال اسپانیایی و دارنده مجوز یوفا پرو است. او از سال 2015 تا 2023 سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا بود و قهرمان جام جهانی فوتبال زنان در سال 2023 شد. او همچنین مدیر ورزشی سیستم تیم ملی زنان اتحادیه فوتبال اسپانیا و مربی تاکتیکی در مدرسه ملی مربیگری آنها در همان دوره بود.

ویلدا در 7 ژوئیه 1981 در مادرید، اسپانیا متولد شد. او فوتبال حرفه ای خود را به عنوان یک مدافع در باشگاه های اسپانیایی اتلتیکو مادرید و دپورتیوو لاکرونیا بازی کرد. پس از بازنشستگی از بازی در سال 2010، ویلدا به مربیگری روی آورد.

ویلدا اولین مربیگری خود را در سال 2012 با تیم جوانان اتلتیکو مادرید آغاز کرد. او سپس به تیم اول اتلتیکو مادرید منتقل شد و به عنوان دستیار مربی کار کرد. در سال 2015، ویلدا به سرمربیگری تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا منصوب شد.

ویلدا در دوران مربیگری خود در تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا موفقیت های زیادی کسب کرد. او تیم را به مقام قهرمانی در جام ملت های اروپا در سال 2017 و 2021 رساند. همچنین در سال 2023، تیم را به قهرمانی در جام جهانی رساند. ویلدا با این موفقیت ها به اولین مربی مردی تبدیل شد که تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا را به قهرمانی در جام جهانی می رساند.

ویلدا در سال 2023 پس از یک رسوایی که در آن رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا، لوئیز روبیالس، پس از پیروزی اسپانیا در فینال جام جهانی او را بوسید، برکنار شد. ویلدا این بوسه را "یک حرکت دوستانه" توصیف کرد، اما فدراسیون فوتبال اسپانیا آن را "یک رفتار غیرقابل قبول" دانست.

 

نظر شما