به زیبایی سن پیترزبورگ
موضوع : جهان گردی | اروپا

به زیبایی سن پیترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است که در منتهی‌الیه شمال‌غرب این کشور واقع شده‌است.
 


 این شهر در ناحیه فدرال و مرکز استان لنینگراد Leningradskaya Oblast است. پترزبورگ در ۱۶ می ۱۷۰۳ میلادی توسط پتر اول بنا شد و در سال‌های ۱۷۱۲ تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. این شهر از اوت ۱۹۱۴ میلادی تا ۲۶ ژانویه ۱۹۲۴ پتروگراد و از این تاریخ تا ۶ سپتامبر ۱۹۹۱ لنینگراد و از آن پس سن پترزبورگ خوانده می‌شود.
 


سن پترزبورگ از جمله زیباترین شهرهای جهان است و به همین دلیل به عنوان "پاریس شرق" شناخته می شود. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است، از جمله کاخ های باشکوه، کلیساهای تاریخی، موزه های درجه یک و کانال های زیبا.
 


برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ عبارتند از:

کاخ زمستانی: کاخ زمستانی اقامتگاه رسمی تزارهای روسیه بود و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد. این کاخ دارای بیش از 1500 اتاق و 3000 پنجره است و به عنوان یکی از بزرگترین کاخ های جهان شناخته می شود.
کلیسای سنت ایزاک: کلیسای سنت ایزاک یکی از بلندترین کلیساهای جهان است و دارای گنبدی طلایی است که از هر نقطه شهر قابل مشاهده است.
 


موزه هرمیتاژ: موزه هرمیتاژ یکی از بزرگترین و جامع ترین موزه های جهان است و دارای مجموعه ای عظیم از آثار هنری از سراسر جهان است.
 


کانال های سن پترزبورگ: سن پترزبورگ به شهر کانال ها معروف است و دارای بیش از 400 کانال است. این کانال ها به سبک شهر آمستردام ساخته شده اند و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر هستند.
سن پترزبورگ شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است و هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند. اگر به دنبال مقصدی برای سفر هستید که همه چیز داشته باشد، سن پترزبورگ انتخاب مناسبی برای شما است.

نظر شما