ایندیانا
موضوع : جهان‌گردی | آمریکای شمالی

ایندیانا

ایندیانا یکی از ایالات ایالات متحده آمریکا است که در منطقه شمال شرقی این کشور واقع شده است. این ایالت از شمال با میشیگان، از شمال شرقی با اوهایو، از شرق با پنسیلوانیا، از جنوب با کنتاکی، از جنوب غربی با ایلینوی و از غرب با ویسکانسین همسایه است. ایندیانا مساحتی بالغ بر 36,420 مایل مربع (94,321 کیلومتر مربع) دارد و جمعیت آن بالغ بر 6,833,235 نفر است. ایندیانا از 92 شهرستان تشکیل شده است و پایتخت آن ایندیاناپولیس است.
 


ایندیانا به عنوان "ایالت 50 ستاره" شناخته می شود زیرا 50مین ایالتی بود که به ایالات متحده پیوست. این ایالت همچنین به عنوان "ایالت Hoosier" شناخته می شود، که نامی است که برای اولین بار توسط مهاجران هلندی به این منطقه استفاده شد.
 


ایندیانا دارای آب و هوای معتدل قاره ای است با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و برفی. این ایالت همچنین دارای منابع طبیعی فراوانی مانند جنگل، ذخایر معدنی و زمین های کشاورزی است.
 


ایندیانا یک اقتصاد متنوع دارد که بر بخش خدمات، تولید و کشاورزی متمرکز است. این ایالت همچنین به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می شود و دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری مانند پارک های ملی، موزه ها و مکان های تاریخی است.
برخی از مکان های دیدنی برتر ایندیانا عبارتند از:

ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی: این پیست مسابقه اتومبیلرانی یکی از معروف ترین پیست های مسابقه در جهان است.
موزه ملی کودکان ایندیانا: این موزه دارای نمایشگاه هایی برای کودکان در سنین مختلف است.
پارک ملی Indiana Dunes: این پارک ملی دارای تپه های ماسه ای، جنگل ها و سواحل است.
شهرک تاریخی ایندیاناپولیس: این شهرک تاریخی دارای ساختمان هایی از قرن نوزدهم است.
مزرعه جین اوهایو: این مزرعه تاریخی دارای انواع ماشین آلات کشاورزی است.

ایندیانا ایالتی است که دارای تاریخ، فرهنگ و جاذبه های طبیعی فراوان است. این ایالت یک مقصد عالی برای زندگی، کار و بازدید است.

نظر شما