رژه ای به نام La Calabiuza برای جشن گرفتن روز مردگان در مکزیک
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

رژه ای به نام La Calabiuza برای جشن گرفتن روز مردگان در مکزیک

مردم در رژه ای به نام La Calabiuza برای جشن گرفتن روز مردگان شرکت می کنند. این رژه در شهر Oaxaca، مکزیک برگزار می شود و یکی از محبوب ترین رویدادهای روز مردگان است. در این رژه، شرکت کنندگان لباس های رنگارنگ و ماسک های کابالوزا می پوشند. کابالوزا یک نوع اسکلت است که در فرهنگ مکزیکی نماد مرگ است. شرکت کنندگان در این رژه با رقص و موسیقی، مرگ را جشن می گیرند.
La Calabiuza در روز 29 اکتبر برگزار می شود، که شب قبل از روز مردگان است. این رژه از میدان Zócalo در مرکز اوآخاکا شروع می شود و به سمت کلیسای جامع اوآخاکا می رود. در طول مسیر، شرکت کنندگان از میان غرفه هایی که خوراکی ها و صنایع دستی روز مردگان را می فروشند، عبور می کنند.
La Calabiuza یک رژه رنگارنگ و پر انرژی است که روحیه روز مردگان را به خوبی به تصویر می کشد. این رژه یکی از بهترین راه ها برای تجربه فرهنگ و سنت های روز مردگان در مکزیک است.
در اینجا برخی از جزئیات بیشتر در مورد رژه La Calabiuza آورده شده است:

شرکت کنندگان در این رژه لباس های رنگارنگ و ماسک های کابالوزا می پوشند. ماسک های کابالوزا معمولاً از کاغذ mache ساخته می شوند و چهره های اسکلتی را نشان می دهند.
شرکت کنندگان در این رژه با رقص و موسیقی، مرگ را جشن می گیرند. موسیقی در این رژه معمولاً از موسیقی سنتی مکزیکی مانند مرینگوئه و کومپاسیون گرفته شده است.
La Calabiuza در روز 29 اکتبر برگزار می شود، که شب قبل از روز مردگان است. این رژه از میدان Zócalo در مرکز اوآخاکا شروع می شود و به سمت کلیسای جامع اوآخاکا می رود.

اگر به مکزیک سفر می کنید، حتماً رژه La Calabiuza را از دست ندهید. این رژه یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی است.

نظر شما