بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از نشریات محلی استان قم
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: زینب مرادی
استاد راهنما: امیدعلی مسعودیاستاد مشاور: علی اصغر کیا
دانشگاه سوره، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
چکیده
نشریات محلی دسته ای از رسانه هایی هستند که در دنیای رسانه ای جدید در کنار انبوهی از رسانه های جدید و قدیم به کار اطلاع رسانی و انتقال پیام مشغولند که امروزه با گسترش شبکه ارتباطات جهانی و شکلگیری شبکهای جایگاه و اهمیت خود را در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته حفظ کرده و بر آن افزودهاند.تحقیق حاضر با عنوان "بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان از نشریات محلی استان قم" میباشد؛ که از نظر روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مخاطبان نشریات محلی در استان قم بودهاند، که تعداد آنها نامحدود بوده است. جهت انتخاب نمونه مورد بررسی تعداد 385 نفر، از طریق تکنیک نمونهگیری طبقهای تصادفی ساده انتخاب شدند. دادههای استخراج شده از پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در این پژوهش همه شش فرضیه در سطح معنیداری 99/0 درصد تایید شدند و بررسی حاضر نشان داد که همبستگی مثبت و بالایی بین رضایتمندی مخاطبان و متغیرهای شیوه توزیع نشریات، محتوای نشریات، سبک ارائه نشریات، طرح رو و پشت جلد نشریات، قیمت نشریات و ترتیب انتشار نشریات وجود دارد.
نظر شما