پنج شخصیت معروف پاکستان
موضوع : جامعه | سرگرمی

پنج شخصیت معروف پاکستان


1- عمران خان
مرد افسانه ای پاکستانی، متولد 1952، یکی از برجسته ترین رهبران تمام دوران است. او که در ابتدا به خاطر سبک کریکت در زمین و کاریزمای خارج از زمین شهرت داشت، اکنون به عنوان مورد حمایت‌ترین رهبر سیاسی پاکستان نیز شناخته می‌شود.

2- ملاله یوسف زی
ملاله یوسف زی که به نوعی الهام‌بخش دختران و زنان جوان در سراسر جهان است، در آن زمان 100 بار به عنوان فعال حقوق زنان که مدافع دائمی آموزش زنان بوده است، نام‌گذاری شده است. او همچنین برنده جایزه صلح نوبل به عنوان جوان‌ترین دریافت‌کننده آن با ۱۷ سالگی شد.

3- کومیل نانجیانی
کومیل نانجیانی برای بازی در سریال کمدی HBO Silicon Valley شناخته شده است. او بازیگر، استندآپ کمدین و فیلمنامه نویس متولد پاکستان است که اولین پاکستانی است که نامزد اسکار در رده بهترین فیلمنامه اصلی شد. او همچنین در فهرست 100 تاثیرگذارترین افراد جهان مجله تایم قرار گرفت.

4- نصرت فاتح علی‌خان
او به‌خاطر موسیقی‌اش شناخته می‌شود - قوالی و غزل خواننده متولد 1948. او صنعت موسیقی را با آمیختن موسیقی غربی با قوالی تغییر داد. جدا از چندین فیلم هندی که او به عنوان خواننده در آنها کار کرد، او همچنین برای فیلم‌های هالیوودی مانند Dead Man Walking و The Last Temptation of Christ کار کرد. او در سال 1997 درگذشت و افسانه ای ترین خواننده تمام دوران شد.

5- ماهیرا خان 
ماهیرا خان بازیگری از صنعت پاکستان است که سفر خود را با فیلم پاکستانی 'بول' در مقابل عطیف اسلم بازیگر و خواننده آغاز کرد. او با محبوب ترین نقش خود در سریال تلویزیونی موفق «همسفر» با بازی فواد خان شناخته شد. موفقیت او همچنین او را به هند رساند تا در مقابل شاه بالیوود شاهرخ خان در فیلم «رئیس» کار کند.

نظر شما