برگزاری کارگاه با رویکرد فلسفه برای کودکان و نوجوانان
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

برگزاری کارگاه با رویکرد فلسفه برای کودکان و نوجوانان

زهرا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: مجموعه فرهنگی داستان «طلوع جمعه» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هماهنگی‌هایی با شهرهای مختلف برای برگزاری کارگاه های نویسندگی خلاق با رویکرد فلسفه برای کودکان و نوجوانان داشته است.

وی اضافه کرد: این کارگاه‌ها در طول هفته کتاب برای علاقه‌مندان در شهرهای قم، تهران و مازندران برگزار شده است.

این نویسنده به محتوای ارائه شده در کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این کارگاه‌ها برای هنرآموزان ابتدا درباره چگونگی ورود به عالم نویسندگی و سپس تکنیک‌های نویسندگی خلاق مباحثی عرضه شد و همچنین با روش‌های پرورش تفکر انتقادی دیدگاه و نگرش هنرآموزان به چالش کشیده شده است.

عبدی تصریح کرد: در این راستا در کارگاه موضوعاتی عنوان شد و اعضا به گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در آن زمینه پرداختند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «داستان طلوع جمعه» از استقبال خوب اعضا از این کارگاه ها گفت و عنوان کرد: اینکه والدین و مربیان هم درخواست می‌کنند تا در کارگاه ها در کنار بچه‌ها حضور پیدا کنند و از مباحث استفاده کنند، نشانه علاقه خانواده‌ها به همراه شدن با فرزندان‌شان در برنامه‌های کتاب محور است. این نویسنده افزود: وقتی می‌بینم این کارگاه‌ها هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت دارد بسیار خوشحال می‌شویم و اگیزه ما را برای کارهی بعدی و برنامه‌های آتی دو چندان می‌کند.

عبدی در پایان بیان کرد: این موسسه، آثاری را که در کارگاه‌های سال قبل، توسط هنرآموزان خلق شده است در قالب دو کتاب آماده کرده است. یک جلد آن با عنوان «پرواز قاصدک مهاجر» به چاپ رسیده است و جلد دوم آن با عنوان «دنیای کاغذی» در دست چاپ است.
 

نظر شما