با تصمیم شورای اقتصاد بزرگراه ساری بهشهر طی 24 ماه ساخته می شود
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

با تصمیم شورای اقتصاد بزرگراه ساری بهشهر طی 24 ماه ساخته می شود

روزنامه همشهری، چهارشنبه 24 مرداد ,1375 14 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1042

سرویس اقتصادی: شورای اقتصاد روز دوشنبه تشکیل جلسه داد. در این جلسه که به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری تشکیل شد, برای تسریع در اتمام طرح بزرگراه ساری بهشهر درخواست وزارت راه و ترابری در خصوص ترک تشریفات مناقصه واگذاری عملیات احداث این بزرگراه به طول 48 کیلومتر به پیمانکار ذیصلاح مطرح و پس از بحث و تبادل نظر, مشروط به تحقق اتمام 2 ساله طرح مزبور, مورد موافقت قرار گرفت. در این جلسه همچنین درخواست وزارت بازرگانی در موردسرمایه گذاری در زمینه احداث مخازن روغن خام, ایجاد تجهیزات دوشهای تخلیه و بارگیری روغن خام, احداث سکوهای بارگیری و حمل روغن و اتصال مخازن روغن به شبکه سراسری راه آهن در بندرعباس مطرح و مقرر شد مجموعا مبلغ 5 میلیارد ریال از طریق وام و از محل منابع داخلی شرکت سهامی گسترش خدمات بازرگانی در اختیار شرکت مزبور قرار گیرد.

در این جلسهبا توجه به تاکید رئیس جمهوری بر ضرورت گسترش هر چه سریعتر کشت زیتون , موافقت شد مبلغ 5 میلیارد ریال نیز به صورت وام برای توسعه کشت درختان زیتون و تقویت صنایع جانبی آن به متقاضیان در مناطق  نیمه کوهستانی غرب و جنوب غربی کشور پرداخت شود.همچنین در این جلسه درخواست وزارت راه وترابری در زمینه استفاده ازخدمات مهندس مشاورفرانسوی بعنوان مشاور ناظر طرح احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با درخواست ترک تشریفات مناقصه استفاده از خدمات شرکت مهندس مشاور مذکور به عنوان مهندس مشاور مادرموافقت شد.

از دیگر مصوبات جلسه درخواست وزارت نفت در مورد تعیین قیمت فروش بنزین هواپیماهای ملخدار بود. قیمت این نوع بنزین که عمدتا توسط هواپیماهای سمپاش محصولات کشاورزی مصرف می شود در حدود یک سوم قیمت تمام شده آن تعیین شد.

 

نظر شما