گوگل و شکایت ۵ میلیارد دلاری بابت نقض حریم خصوصی کاربران
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

گوگل و شکایت ۵ میلیارد دلاری بابت نقض حریم خصوصی کاربران

شرکت گوگل موافقت کرده است که شکایت ۵ میلیارد دلاری در مورد ادعای نقض حریم خصوصی کاربران را حل و فصل کند. این شکایت در سال ۲۰۲۰ توسط یک گروه از کاربران گوگل در دادگاه ناحیه ای ایالات متحده در اوکلند کالیفرنیا ثبت شد. شاکیان ادعا کردند که گوگل، حتی زمانی که کاربران از حالت جستجوی ناشناس در مرورگر کروم استفاده می کردند، اطلاعات آنها را ردیابی کرده است.
بر اساس این شکایت، گوگل از طریق فناوری های تبلیغاتی و سایر تکنیک ها، جزئیات بازدیدها و فعالیت های سایت گردی کاربران را فهرست بندی می کند. این اطلاعات سپس برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود. شاکیان معتقدند که این اقدام گوگل باعث ایجاد "گنجینه ای توجیه ناپذیر از اطلاعات" کاربرانی شده که به خیال خود در اینترنت از حریم خصوصی برخوردار بودند.
گوگل در ابتدا تلاش کرد تا این شکایت را رد کند، اما در نهایت در ماه دسامبر ۲۰۲۳ موافقت کرد که آن را با پرداخت ۵ میلیارد دلار حل و فصل کند. این مبلغ به عنوان خسارت به کاربرانی که از حالت جستجوی ناشناس استفاده کرده اند پرداخت خواهد شد.
این توافق هنوز باید توسط یک قاضی فدرال مورد تایید قرار گیرد. انتظار می رود که این تاییدیه در ماه فوریه ۲۰۲۴ انجام شود.
این شکایت یکی از چندین شکایتی است که علیه گوگل در مورد نقض حریم خصوصی کاربران ثبت شده است. گوگل در سال های اخیر با انتقادات زیادی در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات کاربران مواجه بوده است. این شرکت در تلاش است تا با اصلاح سیاست های حریم خصوصی خود، این انتقادات را برطرف کند.

نظر شما