بمباران دو مدرسه پسرانه در بروجرد توسط عراق در سال ۱۳۶۵
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

بمباران دو مدرسه پسرانه در بروجرد توسط عراق در سال ۱۳۶۵

در بیستمین روز از دی‌ماه سال ۱۳۶۵، یعنی در بحبوحه جنگ ایران و عراق، دو مدرسه پسرانه در شهر بروجرد توسط رژیم بعث عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت. این حمله در ساعت ۱۳:۰۰ ظهر و در حالی که دانش‌آموزان نوبت بعدازظهر این دو مدرسه در سر صف‌هایشان ایستاده بودند، انجام شد.
در این حمله، دو مدرسه شهید فیاض‌بخش (دانش‌آموزان استثنایی) و مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی (ع) هدف قرار گرفتند. تعداد کشته‌شدگان این دو مدرسه، در مجموع ۶۰ تن بود که شامل ۵۸ دانش‌آموز، یک معلم و یک خدمتگزار بودند.
این حمله یکی از جنایات وحشیانه رژیم بعث عراق علیه مردم ایران بود. دانش‌آموزانی که در این حمله به شهادت رسیدند، تنها کودکان بی‌گناهانی بودند که در راه تحصیل جان خود را از دست دادند.
این حمله همچنین نشان‌دهنده ماهیت غیرنظامی‌گرایانه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. رژیم بعث عراق در طول هشت سال جنگ، بارها و بارها به مناطق مسکونی و غیرنظامی ایران حمله کرد و جان هزاران نفر از مردم بی‌گناه را گرفت.
شهادت این دانش‌آموزان عزیز، یادآور مظلومیت مردم ایران در جنگ تحمیلی است. این شهدا همواره در قلب مردم ایران زنده خواهند ماند و یاد و نام آنها جاودان خواهد شد.

نظر شما