گزارش بازدید اعضای بنیاد قم‌پژوهی از نگارخانه فرهنگ
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

گزارش بازدید اعضای بنیاد قم‌پژوهی از نگارخانه فرهنگ

بازدید از نمایشگاه عکس "تقابل سنت و مدرنیته در معماری قم"
به دعوت استاد ابراهیم سلیمانی، مدیر نگارخانه فرهنگ، اعضای بنیاد قم‌پژوهی از مجموعه عکس‌های سرکار خانم سمیرا سرایانی با موضوع "از تقابل سنت و مدرنیته در کالبد ظاهری معماری شهر قم" دیدن کردند. این نمایشگاه زیبایی مواجهه ساختار و بافت قدیم در مقابل ساختمان‌سازی و توسعه شهری به شیوه امروزی را به نمایش گذاشته بود و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نشست تخصصی "سیر تحول هنرهای تجسمی در استان قم"
در ادامه این برنامه، اعضای بنیاد قم‌پژوهی در نشست تخصصی "سیر تحول هنرهای تجسمی در استان قم" از سلسله نشست‌های تخصصی تجسم هنر قم شرکت کردند. این نشست با ارائه استاد حسن عزیزی، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه، به بررسی تاریخچه هنر در قم پرداخت. 

ارائه مقاله ایشان همراه با ذکر اسامی هنرمندان قمی، از جمله محمد زمان قمی، نقاش قمی دوران صفویه، برای بسیاری از حضار تازگی داشت. همچنین، در این نشست کاستی‌ها و موانعی که در راستای ارائه هنرهای هنرمندان در طول دوران در قم وجود داشته مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سخنان پایانی
در پایان این برنامه، استاد ابراهیم سلیمانی به برخی چالش‌های موجود هنری در قم پرداخت و از تلاش‌های خود در راستای اطلاع‌رسانی آثار هنری از طریق نگارخانه فرهنگ سخن گفت.

نظر شما