موضوع : پژوهش | مقاله

ورود نرم بی. بی. سی به مقوله هنر

همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر ، تلویزیون بی بی سی اقدام به پخش ویژه برنامه ای برای استاد دهلوی کرد که بیشتر از دهلوی به الکساندر رهبری پرداخته شد تا الکساندر بتواند به عنوان منجی هنر و هنرمندان در ایران معرفی گردد.البته قرار نبود در این برنامه سوابق الکساندر و اجحاف وی به هنر مندان و حیف ومیل اموال دولتی و نشر فساد و ارائه بورس های هنری کاذب اروپا به همشیره ها و.... در زمان مدیریت وی در هنرستان موسیقی مطرح گردد. در این میان از ده ها بورس تحصیلی دولتی و سفارتخانه ای ارائه شده توسط الکساندر هیچ هنرمندی هم به وجود نیامد و به کشور باز نگشت. حتی یکی از این افراد به رانندگی تریلی رو کرد.
برای معرفی برنامه های جشن واره موسیقی فجر در ایران نیز عنوان شد که ارکستر ملی ایران با هدایت ظاهری فرد مرتبط با صهیونیست ها بنام بردیا کیارس از خادمین دانیل بارن بویم صهیونیست قرار است قطعاتی از استاد حسین دهلوی مانند بیژن و منیژه را به صحنه ببرد .اما روزنامه همشهری در 9 اسفند ماه با عنوان " این ارکستر آیا واقعا ملی بود؟ " اظهار داشتد که قطعات اجرا شده فقط متعلق به اعضای شورای فنی ارکستر بوده است که آنها نیز به ظاهر انتخاب کننده نوازنده گروه بارن بویم به رهبری ارکستر بوده اند.
و در عمل آثار استاد دهلوی برای ایجاد فرصت زمانی برای اجرای آثار اعضای شورای فنی از رپرتوار برنامه حذف گردیدند تا جشن های دهه فجر بدون نام اعضای شورا نماند.

***
نوروز امسال نیز بی بی سی در برنامه یک ساعته در معرفی وبزرگ نمائی به حمایت نرم از مطرب لوس آنجلسی شهداد روحانی دست زد تا بلکه وی را به عنوان هنرمند والای موسیقی کلاسیک معرفی نماید . در حالیکه یک رقاصه روی سن کجا و رهبر ارکستر سمفونیک کجا! او حتی از بداهه نوازی هایش در صحنه گفت و به فریفتن تماشگری پرداخت که وی تصور نمی کرد که بداند موسیقی کلاسیک ، بداهه نوازی و شومن بازی ندارد.!
در این برنامه ارکستر سمفونیک تهران به عنوان مخلوقی خلق الساعه معرفی شد تا مشخص نگردد تا این جایگاه هنری با هزینه این مرز بوم و مدیران و معلمین بزرگش ساخته شده است ؛ هرچند از برکت غفلت مسئولین هنری بدست ناکارمدترین انسان ها افتاده است و وجه المعامله سفارت های بیگانه!!

***
حمایت و پشیبانی نرم از عناصر بیگانه روشی است که هیچگونه حساسیت ایجاد نمی کند ، می توان در جشنواره موسیقی فجر از یک ساواکی تجلیل کرد ، به سادگی چشم در چشم مردم ایستاد و از رشد هنر و سال منحصر به فرد برای موسیقی این سرزمین گفت! و نگفت که امسال هنر و موسیقی ما از برکت انجمن ها و دفاتر و شوراهای خاص محل جولان بیگانگان آمریکائی ، اتریشی و آلمانی و فراریان فاسد از میهن و ساواکی ها و آهنگ سازان ویژه سکینه دده بالا و عارف و داریوش بوده است.
و همچنین می توان با صداقت به مردم نگفت که راز زیر هرم موسیقی این مرز و بوم در چیست که پادو های بی سواد صهیونیست ها چوب هدایت ارکستر ها را به دست گرفتند و در نهایت! در سکوت انتظار برای خروش و جوش غیرت مسئو لین و نه مردم (که چون مردم همیشه با غیرتند!) پشتیبانان غربی ابتذال هنر همچون بی بی سی با ارائه برنامه هائی جهت بال و پر دادن به دست اندرکاران موسیقی جمهوری اسلامی که به خرد و تفکر و ارزش های هنری نمی پردازند ا دست یازیدند ، تا ما امسال را نیز در زیر چتر هنر و هنرمندان فاسد غربی و غرب زده باقی بمانیم و ثروت این مرز و بوم در دست انجمن ها و شورا ها فنی !!! با عنوان جشن و جشنواره پایمال گردد.


منبع: / سایت خبری / مشرق ۱۳۹۰/۱/۲۲
نویسنده : ناصر مناف زاده

نظر شما