سومین جشنواره شهرستانی شبیه رئوف در تفرش
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

سومین جشنواره شهرستانی شبیه رئوف در تفرش

جشنواره با شکوهی در تفرش به مناسبت دهه کرامت
سومین جشنواره شهرستانی شبیه رئوف با حضور گروه‌های شبیه‌خوان تفرشی و یک گروه مهمان از شهرستان زرندیه، از 21 تا 23 اردیبهشت‌ماه 1402 در تکیه تاریخی ششناو برگزار شد. 
این جشنواره با محوریت "کرامات و تاریخ زندگی امام رضا (ع) و منسوبان ایشان" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تعزیه شهرستان تفرش هر روز از ساعت 15 الی 19 با 4 مجلس شبیه‌خوانی در تکیه ششناو به اجرا درآمد.
علاقه‌مندان به هنر تعزیه می‌توانستند با حضور در این مکان تاریخی، ضمن تماشای این هنر اصیل ایرانی، از فیوضات معنوی این ایام بهره‌مند شوند.
اهمیت جشنواره
جشنواره شهرستانی شبیه رئوف از چند جهت حائز اهمیت بود:

ترویج فرهنگ رضوی: این جشنواره فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و آموزه‌های نورانی امام رضا (ع) در بین مردم تفرش و سایر نقاط استان مرکزی بود.
احیای هنر تعزیه: تعزیه یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که قدمتی دیرینه دارد. برگزاری این جشنواره به احیای این هنر و انتقال آن به نسل‌های جوان کمک می‌کند.
گردشگری مذهبی: برگزاری این جشنواره در تکیه تاریخی ششناو، که یکی از مکان‌های تاریخی و مذهبی تفرش است، می‌تواند به رونق گردشگری مذهبی در این شهرستان کمک کند.

استقبال گسترده از جشنواره
سومین جشنواره شهرستانی شبیه رئوف با استقبال گسترده مردم تفرش و سایر نقاط استان مرکزی روبرو شد. این استقبال نشان‌دهنده علاقه مردم به این هنر اصیل ایرانی و ارادت آنها به خاندان معصومین (ع) است.
امید است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد رونق روزافزون این هنر اصیل ایرانی باشیم.

نظر شما