اولین بیمار پیوند کلیه خوک در آمریکا درگذشت
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

اولین بیمار پیوند کلیه خوک در آمریکا درگذشت

ریچارد اسلیمن، اولین انسانی که در ایالات متحده کلیه خوک اصلاح ژنتیکی شده دریافت کرد، حدود دو ماه پس از جراحی درگذشت. این خبر توسط خانواده او و بیمارستان عمومی ماساچوست، جایی که این عمل در ماه مارس انجام شده بود، تایید شد.

اسلیمن، 62 ساله، در سال‌های آخر زندگی خود با نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می‌کرد. او که واجد شرایط پیوند کلیه انسانی نبود، برای شرکت در یک آزمایش آزمایشی پیشگام که در آن به او کلیه خوک اصلاح ژنتیکی شده داده شد، رضایت داد.

جراحان در آن زمان ابراز امیدواری کرده بودند که این پیوند کلیه حداقل دو سال طول بکشد. با این حال، اسلیمن در ماه مه به دلیل عوارض ناشی از جراحی جان خود را از دست داد.

مرگ اسلیمن یک عقب‌گرد برای تحقیقات پیوند عضو با استفاده از اندام‌های حیوانی است. با این حال، این اولین بار نیست که چنین پیوندی با شکست مواجه می‌شود. در سال 2017، یک نوزاد آلمانی که قلب خوک دریافت کرده بود، دو روز پس از جراحی جان خود را از دست داد.

علیرغم این خطرات، دانشمندان معتقدند که پیوند عضو با استفاده از اندام‌های حیوانی (Xenotransplantation) می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد. در حال حاضر، هزاران نفر در ایالات متحده در لیست انتظار پیوند عضو منتظر هستند و بسیاری از آنها قبل از یافتن یک عضو مناسب جان خود را از دست می‌دهند.

تحقیقات در زمینه پیوند عضو با استفاده از اندام‌های حیوانی ادامه دارد و دانشمندان در حال تلاش برای بهبود نرخ موفقیت این نوع پیوندها هستند. آنها همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش خطر رد پیوند توسط بدن انسان هستند.

مرگ ریچارد اسلیمن یک تراژدی است، اما نباید مانع از ادامه تحقیقات در این زمینه شود. پتانسیل نجات جان انسان‌ها با استفاده از پیوند عضو با استفاده از اندام‌های حیوانی بسیار زیاد است و تحقیقات در این زمینه باید ادامه یابد.

نظر شما