موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

صرف ۶ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به تفرش: گامی مهم در جهت رفع مشکل کم‌آبی

خبرگزاری ایرنا  از اختصاص 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به تفرش خبر داد. این طرح که به عنوان یکی از پروژه‌های مهم آبرسانی استان مرکزی محسوب می‌شود، با هدف رفع مشکل کم‌آبی شهر تفرش و 40 روستای این شهرستان در حال اجرا است.

دکتر احمد اتابکی، فرماندار تفرش، در گفتگو با ایرنا، پیشرفت این طرح را تاکنون مطلوب عنوان کرده و از راه‌اندازی آن در آینده نزدیک خبر داده است. وی با اشاره به پیچیدگی‌های اجرای این طرح به دلیل توپوگرافی خاص منطقه، اظهار داشت که هدف از اجرای آن، انتقال 150 لیتر آب بر ثانیه شامل 100 لیتر برای شهر تفرش و 50 لیتر برای روستاهای این شهرستان است.

اتابکی طول خطوط اصلی این طرح را 65 کیلومتر و طول خطوط فرعی را 100 کیلومتر عنوان کرد. وی همچنین از احداث 28 باب مخزن ذخیره به ظرفیت 15 هزار و 910 مترمکعب و 8 ایستگاه پمپاژ در مسیر این طرح خبر داد.

فرماندار تفرش با اشاره به ضعف منابع آبی زیرزمینی این شهرستان، عنوان کرد که طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن‌ترین منابع آبی موجود در این منطقه است که به طور کامل توسط کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه و طراحی شده است.

تکمیل این طرح آبرسانی، گامی مهم در جهت رفع مشکل کم‌آبی شهر تفرش و روستاهای تابعه خواهد بود و به ارتقای کیفیت زندگی ساکنین این منطقه کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، اجرای این طرح می‌تواند نقش موثری در توسعه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان ایفا کند.

لازم به ذکر است که شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر در 85 کیلومتری شمال شرقی اراک، مرکز استان مرکزی واقع شده است.

نظر شما