دانشگاه کاشان، پیشگام در ترویج علم نانو در ایران
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

دانشگاه کاشان، پیشگام در ترویج علم نانو در ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، دانشگاه کاشان را خاستگاه رشد و ترویج علم نانو در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عماد احمدوند در نشستی با اساتید دانشگاه کاشان، با اشاره به 22 سال فعالیت ستاد نانو، از دستاوردها و برنامه‌های آینده این ستاد سخن گفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 360 شرکت در شبکه آزمایشگاهی نانو کشور فعال هستند و حدود 1700 محصول نانومقیاس تولید می‌کنند، بر ضرورت تغییر سیاست‌ها و حمایت‌های ستاد نانو با توجه به افزایش متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو تاکید کرد.

احمدوند از حمایت ویژه ستاد نانو از تحقیقات دانشگاهی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری که در راستای فعالیت‌ها و اولویت‌های صنعتی انجام شوند، 1.5 برابر بیشتر از حد معمول مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، فعالیت‌های پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال 1402، 57 پیشنهاد از این دانشگاه در سامانه حمایت ستاد نانو ثبت شده و 65 محقق نیز از حمایت این ستاد بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه این پژوهشکده باید در راستای حمایت‌های ستاد نانو، بهره‌وری خود را افزایش دهد، بر تمرکز بر حوزه‌های مختلف کسب و کار، انرژی، محیط زیست و طرح‌های اولویت‌دار تاکید کرد.

ماموریت‌گرایی و تعاملات علمی با دیگر کشورها از دیگر مواردی بود که احمدوند بر آن‌ها صحه گذاشت.

بازدید از آزمایشگاه‌های مرکزی و آزمایشگاه‌های پژوهشکده علوم و فناوری نانو و همچنین نشست با اساتید نانو از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دبیر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری به دانشگاه کاشان بود.

نکات مهم:

  • دانشگاه کاشان نقشی کلیدی در رشد و ترویج علم نانو در ایران ایفا کرده است.
  • ستاد توسعه فناوری نانو از تحقیقات دانشگاهی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو حمایت می‌کند.
  • پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان با ارائه 57 پیشنهاد و حضور 65 محقق در طرح‌های حمایتی، از جمله مراکز فعال در این حوزه به شمار می‌رود.
  • تمرکز بر ماموریت‌گرایی، تعاملات علمی بین‌المللی و توجه به حوزه‌های اولویت‌دار، از جمله راهکارهای ارتقای جایگاه پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان است.

 

نظر شما