دیدار استاندار مرکزی با پروفسور قوام‌زاده، پدر علم مغز و استخوان ایران
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

دیدار استاندار مرکزی با پروفسور قوام‌زاده، پدر علم مغز و استخوان ایران

اراک، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - دکتر مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، در هفته‌ی فرهنگی تفرش با پروفسور اردشیر قوام‌زاده، پدر علم مغز و استخوان ایران، دیدار کرد.

این دیدار در حاشیه‌ی آیین نکوداشت پروفسور قوام‌زاده و به مناسبت هفته‌ی فرهنگی تفرش، در روستای دلارام (طِراران) زادگاه ایشان انجام شد. روستای دلارام که در ۶ کیلومتری شهر تفرش واقع شده، به "دهکده پزشکان" معروف است؛ چراکه از این روستا ۱۷۵ پزشک از ۱۸۰ خانواده برخاسته‌ است.

دکتر مخلص‌الائمه در این دیدار با اشاره به جایگاه و منزلت علمی پروفسور قوام‌زاده، ایشان را چهره‌ای سرآمد و افتخار استان مرکزی دانست. وی گفت: مفاخر علمی و فرهنگی، جزو عناصر ممیزه و هویت هر جامعه‌ای هستند و پروفسور قوام‌زاده به عنوان پدر علم پیوند مغز استخوان ایران، در سطح بین‌المللی شناخته شده و مایه افتخار استان مرکزی است.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به گفتمان غالب فرهنگی در استان، آن را گفتمان "هویت" خواند و افزود: مفاخر علمی و فرهنگی، جزو نظام هویتی استان مرکزی هستند و ما باید برای وجود چنین شخصیت‌های برجسته‌ای به خودمان تبریک بگوییم.

دکتر مخلص‌الائمه در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتوان از شخصیت و تجربیات ارزشمند پروفسور قوام‌زاده برای اعتلای علم و دانش در استان و کشور استفاده کرد و استان مرکزی را به عنوان استانی مفاخرپرور به نسل‌های آینده معرفی کرد.

دیدار استاندار مرکزی با پروفسور قوام‌زاده، فرصتی ارزشمند برای قدردانی از خدمات و تلاش‌های این دانشمند برجسته و همچنین الهام‌بخش نسل جوان برای تلاش در مسیر علم و دانش بود.

نظر شما