استان مرکزی برای چندمین سال متوالی، رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور را کسب کرد
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی - آشتیان

استان مرکزی برای چندمین سال متوالی، رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور را کسب کرد

اراک، 29 اردیبهشت 1403 - استاندار مرکزی در آیین بهره‌برداری از پست 63 کیلوولت کارخانه کاغذ پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس زرندیه، از کسب رتبه نخست این استان در بهبود کسب و کار برای چندمین سال متوالی خبر داد.

فرزاد مخلص‌الائمه با اشاره به ارزیابی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: استان مرکزی در بررسی 70 مولفه شامل 28 مولفه پیمایشی و 42 مولفه آماری در حوزه بهبود محیط کسب و کار، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هرچه محیط کسب و کار مساعدتر باشد، دستیابی به برنامه‌ها و اهداف بلند نیز آسان‌تر خواهد شد، افزود: "با وجود کسب این رتبه برای چندمین بار، معتقدیم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش‌ها در این مسیر ادامه یابد."

استاندار مرکزی با اشاره به نرخ بیکاری حدود هفت درصدی این استان که پایین‌تر از میانگین کشوری است، بیان کرد: "استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، سرریز بیکاری استان‌های همجوار را نیز جذب می‌کند. به گونه‌ای که در حال حاضر در برخی از شهرستان‌ها مانند ساوه، زرندیه و خمین با کمبود نیروی کار مواجه هستیم."

مخلص‌الائمه همچنین از صنعتی شدن شهرستان‌های خمین، آشتیان و شازند خبر داد و با اشاره به نقش استان مرکزی در برخی صنایع از جمله انرژی هسته‌ای، گفت: "اراک تنها تولیدکننده آب سنگین در کشور است و می‌توانیم از این صنعت مورد تحریم که به واسطه دانش بومی به آن دست یافته‌ایم، 16 برابر بیشتر از صنعت نفت انتفاع داشته باشیم."

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع راهبردی در تمام نقاط استان مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: "صنعت کاغذ نیز یکی از صنایع راهبردی است که نیازمند حمایت ویژه است و مجموعه دولت در استان مرکزی در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد."

در این آیین، ضمن رونمایی از پست 63 کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس، عملیات اجرایی تصفیه‌خانه پساب این کارخانه با ظرفیت 2 هزار لیتر در شبانه‌روز آغاز شد.

کسب این رتبه برای چندمین بار متوالی، نشان‌دهنده‌ی تلاش‌ها و اقدامات مؤثر مسئولان استان در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی است. این امر می‌تواند به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه مردم استان مرکزی کمک شایانی کند.

نظر شما