90 هکتار زمین به محدوده کاشان اضافه شد: گامی برای حل مشکل مسکن در دولت سیزدهم
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

90 هکتار زمین به محدوده کاشان اضافه شد: گامی برای حل مشکل مسکن در دولت سیزدهم

کاشان- معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان از الحاق 90 هکتار زمین به محدوده این شهرستان و شهرهای اقماری برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم خبر داد.

مجتبی آراسته با اشاره به عدم الحاق زمین در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم 90 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به حریم شهرهای هفت‌گانه شهرستان کاشان الحاق شده است.

وی در خصوص واگذاری زمین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: بیش از 1600 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 1550 نفر واجد شرایط و تایید نهایی شده‌اند و تاکنون بیش از 200 قطعه تخصیص داده شده و در حال انعقاد قرارداد واگذاری است.

آراسته با بیان اینکه تعدادی از این زمین‌ها به متقاضیان واگذار شده و بقیه در مراحل قرعه‌کشی و اخذ مصوبات نهایی اداره کل و وزارت راه و شهرسازی است، افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشان 29 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون بیش از 11 هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون برای 1800 نفر در شهرهای کاشان و قمصر زمین برای ساخت تخصیص یافته و کل واحدهای در حال ساخت دارای قرارداد مشارکت با بانک است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان اظهار داشت: برای بقیه متقاضیان شهرهای اقماری در قالب قانون جوانی جمعیت و نهضت ملی در 2 فاز تامین زمین به طور ویلایی انجام شده و به غیر از شهر کاشان، تخصیص زمین در شهرهای قمصر و نیاسر، برزک، مشکات و جوشقان قالی و چوگان کامو به طور کامل انجام شده است.

کاشان با مساحت 4 هزار و 392 کیلومتر مربع و جمعیت افزون بر 364 هزار نفر بر پایه سرشماری سال 1395، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نکات کلیدی:

  • 90 هکتار زمین به محدوده شهرستان کاشان و شهرهای اقماری برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم اضافه شده است.
  • این اقدام در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.
  • تاکنون بیش از 1550 نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واجد شرایط دریافت زمین شده‌اند و 200 قطعه زمین نیز تخصیص یافته است.
  • برای طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرستان کاشان 29 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون 11 هزار نفر از آنها تایید نهایی شده‌اند.
  • برای متقاضیان شهرهای اقماری نیز در قالب قانون جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در 2 فاز تامین زمین به طور ویلایی انجام شده است.

منابع:

نظر شما