موفقیت جراحان زاهدانی در نجات جان نوزاد مبتلا به اکستروفی مثانه
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

موفقیت جراحان زاهدانی در نجات جان نوزاد مبتلا به اکستروفی مثانه

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی نادر اکستروفی مثانه بر روی یک نوزاد در این بیمارستان خبر داد.

دکتر کاوه اورعی یزدانی با اشاره به این که اکستروفی مثانه نوعی نقص مادرزادی نادر است که در آن مثانه خارج از بدن نوزاد قرار دارد و به درستی رشد و عمل نمی‌کند، اظهار داشت: این عمل جراحی که بر روی یک نوزاد چهار روزه انجام شد، با موفقیت به پایان رسید.

وی در خصوص جزئیات این عمل گفت: در این جراحی مثانه به محل صحیح خود در بدن نوزاد انتقال داده شد و مجرای ادراری نیز بازسازی شد.
 

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با بیان اینکه این عمل توسط جراحان متخصص اطفال این بیمارستان انجام شده است، تصریح کرد: این اقدام نمونه‌ای از تلاش و تخصص جراحان ایرانی در نجات جان بیماران و انجام اعمال جراحی پیچیده است.

اکستروفی مثانه یک بیماری نادر است که در آن مثانه به طور کامل یا جزئی خارج از بدن نوزاد متولد می‌شود. این بیماری می‌تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله عفونت ادراری، نارسایی کلیه و مشکلات مربوط به باروری شود.

عمل جراحی اکستروفی مثانه یک عمل پیچیده است که نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. با این حال، با انجام به موقع این عمل، می‌توان امید به زندگی و کیفیت زندگی این بیماران را به طور قابل توجهی افزایش داد.

نظر شما