دکتر حسین ناصرالاسلامی: الگویی از نیکوکاری و تعهد به وطن
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

دکتر حسین ناصرالاسلامی: الگویی از نیکوکاری و تعهد به وطن

این نوشتار به معرفی دکتر حسین ناصرالاسلامی، پزشک خیر قمی مقیم آلمان، می‌پردازد. ایشان با فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی گسترده در ایران، به عنوان یکی از مفاخر قم شناخته می‌شوند.

مقدمه

در راستای تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قم، فهرستی از مشاهیر این شهر تهیه شد. دکتر حسین ناصرالاسلامی و برادرشان دکتر ابوالفضل عزتی، به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی اثرگذار، در این فهرست قرار گرفتند.

دیدار با دکتر ناصرالاسلامی

نویسنده در تاریخ 18 تیر 1395 با دکتر ناصرالاسلامی در قم دیدار کرد. ایشان که متولد قم هستند، 60 سال سابقه‌ی سکونت در هامبورگ آلمان را دارند. دکتر ناصرالاسلامی و همسر آلمانی‌شان هر ساله در اواخر تابستان به ایران و قم سفر می‌کنند.

تجربیات جهانی دکتر ناصرالاسلامی

دکتر ناصرالاسلامی به عنوان یک جهانگرد، به نقاط مختلف جهان سفر کرده و تجربیات خود را به ثبت رسانده‌اند. ایشان اطلاعات ارزشمندی از اوضاع جهان، به خصوص اروپا، در اختیار نویسنده قرار می‌دهند.

فعالیت‌های خیرخواهانه در ایران

دکتر ناصرالاسلامی تعهدی عمیق به زادگاه خود دارند و در امور خیر ایران مشارکت فعالانه‌ای دارند. ایشان در حال ساخت خوابگاهی 10 طبقه برای دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت در تهران هستند که تاکنون حدود 10 میلیارد تومان از "کیسه فتوت" خود را برای این پروژه هزینه کرده‌اند.

تالیفات دکتر ناصرالاسلامی

علاوه بر فعالیت‌های خیرخواهانه، دکتر ناصرالاسلامی در عرصه‌ی علم و دانش نیز فعال بوده‌اند. ایشان کتابی 19 جلدی با عنوان "واژه‌های علمی در زبان‌های اروپایی و فارسی و ارتباط ریشه‌ای آنها با هم" تألیف و در ایران به چاپ رسانده‌اند.

پیشنهاد نویسنده

نویسنده ضمن تاکید بر ضرورت تجلیل از مفاخر در تمام مراحل زندگی، پیشنهاد می‌کند که از دکتر ناصرالاسلامی و دیگر شخصیت‌های برجسته‌ی قم، در زمان حیاتشان، قدردانی شود.

نتیجه‌گیری

دکتر حسین ناصرالاسلامی، الگویی از نیکوکاری، تعهد به وطن و تلاش برای اعتلای علم و دانش هستند. فعالیت‌های ایشان در عرصه‌های مختلف، شایسته‌ی تقدیر و قدردانی است.

بازنویسی متن سیدمحسن محسنی

نظر شما