ملوک کاریابی: بانوی نیکوکار با قلبی به وسعت ایران
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

ملوک کاریابی: بانوی نیکوکار با قلبی به وسعت ایران

زنده‌یاد ملوک کاریابی، بانویی نیکوکار و فداکار، در سال 1323 شمسی در شهر تفرش دیده به جهان گشود. او با پشتکار و تلاش فراوان، تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ادبی ادامه داد و سال‌ها در کسوت کارمند در وزارت بازرگانی به مردم خدمت کرد.

میراث نیکوکاری:

خانم کاریابی، راه پرفروغ پدر بزرگوار خود، حاج ابراهیم کاریابی، یکی از خیرین نامدار تفرش، را در پیش گرفته و با گام‌هایی بلند در مسیر نیکوکاری و خدمت به مردم گام برداشته است.
 

اقدامات ماندگار:

  • احداث و تجهیز سالن شورا و گردهمایی در دانشگاه تفرش: این سالن با مساحت 100 متر مربع، فضایی مناسب برای برگزاری جلسات، همایش‌ها و گردهمایی‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه تفرش فراهم کرده است.
  • ساخت خوابگاه پسرانه در دانشگاه تفرش: این خوابگاه که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، گامی مهم در جهت رفع مشکل خوابگاه دانشجویان پسر در این دانشگاه به شمار می‌رود.
  • کمک به تجهیز و نوسازی بیمارستان تفرش: خانم کاریابی با اهدای مبالغی به بیمارستان تفرش، به تجهیز و نوسازی بخش‌ها و امکانات درمانی این بیمارستان کمک کرده‌اند.
  • مشارکت در بازسازی و مرمت امامزاده‌ها: ایشان با عشق و علاقه به اهل بیت (ع)، در بازسازی و مرمت برخی از امامزاده‌های استان مرکزی مشارکت داشته‌اند.
  • حمایت از نیازمندان: خانم کاریابی با یاری رساندن به نیازمندان و افراد کم‌بضاعت، همواره در تلاش بوده است تا مرهمی بر دردها و مشکلات آنان باشد.

قلبی به وسعت ایران:

بخشندگی و نیکوکاری خانم کاریابی تنها محدود به شهر تفرش نمی‌شود. ایشان با یاری رساندن به مردم در سایر نقاط ایران، قلبی به وسعت ایران داشته و مهر و محبت خود را به هموطنان خود هدیه می‌کنند.

ملوک کاریابی، بانویی فداکار و نیکوکار، الگویی ارزشمند برای همه ما است. با الگوگیری از ایشان می‌توانیم جامعه‌ای سرشار از مهر، محبت و یاریگری به همنوع را بنا کنیم.

 

نظر شما