دیدار فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی با دکتر میرشکرایی
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

دیدار فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی با دکتر میرشکرایی

تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر میرشکرایی

فرمانداری تفرش: دکتر جواد اتابکی، فرماندار محترم شهرستان تفرش، به همراه جناب آقای مرادی، مدیرکل محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و سرهنگ رحیمیان، فرمانده محترم یگان انتظامی حفاظت میراث فرهنگی استان، با دکتر میرشکرایی، استاد فرهیخته و گرانقدر در حوزه مردم‌شناسی، دیدار و از سال‌ها زحمات و تلاش‌های ایشان در این زمینه تجلیل و قدردانی نمودند.

اهمیت فعالیت‌های دکتر میرشکرایی: دکتر میرشکرایی از جمله پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار در حوزه مردم‌شناسی و مطالعات فرهنگی در استان مرکزی هستند. ایشان با سال‌ها تلاش و تحقیق، آثار ارزشمندی را در این زمینه به یادگار گذاشته‌اند که از جمله می‌توان به پژوهش‌های ایشان در مورد فرهنگ عامه، آداب و رسوم، گویش‌ها و لهجه‌های محلی و همچنین تاریخ شفاهی استان اشاره کرد.

تقدیر و تجلیل: در این دیدار، دکتر اتابکی ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند دکتر میرشکرایی، ایشان را گنجینه‌ای ارزشمند برای فرهنگ و تاریخ استان دانستند. همچنین جناب آقای مرادی، مدیرکل محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اهمیت حفظ و نشر میراث فرهنگی، از دکتر میرشکرایی به عنوان یکی از حامیان و مروجان این امر در استان یاد کردند.

اهدای لوح تقدیر: در پایان این دیدار، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دکتر میرشکرایی تجلیل و قدردانی به عمل آمد. دکتر میرشکرایی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر ادامه فعالیت‌های خود در حوزه مردم‌شناسی و مطالعات فرهنگی تأکید کرد.

اهمیت صیانت از میراث فرهنگی: حفظ و صیانت از میراث فرهنگی، اعم از ملموس و ناملموس، وظیفه‌ای ملی است که بر عهده همه آحاد جامعه می‌باشد. با تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و فرهیختگانی همچون دکتر میرشکرایی، می‌توانیم به نسل‌های آینده نشان دهیم که برای فرهنگ و تاریخ خود ارزش قائلیم و در حفظ و نشر آن کوشا هستیم.

نظر شما