۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی را نوجوانان تشکیل می‌دهند
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی را نوجوانان تشکیل می‌دهند

ارومیه- ایرنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: 30 درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان در رده سنی کودک و نوجوان هستند.

خدیجه معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: راه‌اندازی بخش نوجوانان با ارائه خدمات ویژه برای این گروه سنی، از اولویت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ارومیه با زیربنای 8500 متر مربع، بزرگترین مرکز اشاعه اطلاعات در استان آذربایجان‌غربی و یکی از 12 کتابخانه مرکزی کشور است، افزود: این کتابخانه با بیش از 15 هزار عضو فعال، شامل 13 هزار عضو کودک و نوجوان، 400 نفر عضو بخش نابینایان و کم‌بینایان و 200 نفر عضو ناشنوایان و کم‌شنوایان، به ارائه خدمات مختلف فرهنگی و ترویجی می‌پردازد.

معصومی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 120 هزار جلد کتاب توسط اعضای این کتابخانه به امانت گرفته شده است، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار منبع اطلاعاتی در موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و 65 هزار نفر در سطح استان در 76 کتابخانه عمومی نهادی عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با حمایت استاندار محترم، تاکنون دو فاز از روند بازطراحی کتابخانه مرکزی ارومیه اجرا شده است، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل دارا بودن شبکه گسترده مردمی و مخاطبان جویندگان کار، از ظرفیت این شبکه برای توسعه کسب و کارها و در نهایت رشد اقتصادی کشور استفاده می‌کنند و با آموزش و مهارت‌افزایی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای صاحبان کسب و کارهای خرد، از آنها حمایت می‌کنند.

معصومی در پایان از احداث 8 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای جدید در استان در سفرهای استانی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این امر منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان خواهد شد.

نظر شما