دانشگاه آزاد اهواز در مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی دوم شد!
موضوع : شهرشناسی | استان خوزستان -اهواز

دانشگاه آزاد اهواز در مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی دوم شد!

اهواز، ایران: در یک دستاورد چشمگیر، تیم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مقام دوم دوازدهمین دوره مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی را کسب کرد. این مسابقات توسط فدراسیون جهانی کنترل اتوماتیک (IFAC) و در حاشیه سمپوزیوم تخصصی سه سالانه Safe Process-2024 در دانشگاه فرارای ایتالیا برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اهواز متشکل از آقایان مهدی فروزان فر (سرپرست تیم)، حسین صفایی پور و وحید میراهی بود. آنها با همکاری دو محقق خارجی، ویسنس پوئیگ از دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا (بارسلونای اسپانیا) و آنا پینارلی از دانشگاه کالابریا (ایتالیا) در این رقابت‌ها حضور داشتند.

این تیم در مرحله نهایی با تیم‌های قدرتمندی از ایتالیا، لهستان، آلمان-کانادا و چین به رقابت پرداخت. راهکارهای پیشنهادی آنها برای تشخیص عیوب موتور احتراقی شرکت ولو با استفاده از هوش مصنوعی بر اساس پنج شاخص مبتنی بر زمان و دقت مورد ارزیابی قرار گرفت.

در نهایت، با وجود رقابت نزدیک، تیم دانشگاه آزاد اهواز به لطف عملکرد درخشان خود، عنوان دومی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

این موفقیت نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های بالای محققان ایرانی در عرصه هوش مصنوعی و کاربرد آن در حل چالش‌های صنعتی است. کسب این مقام ارزشمند، گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه علمی ایران در سطح جهان به شمار می‌رود.

نظر شما