اولین گردهمایی باشگاه‌های کتابخوانی تفرش با محوریت محیط زیست برگزار شد
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

اولین گردهمایی باشگاه‌های کتابخوانی تفرش با محوریت محیط زیست برگزار شد

تفرش: در حرکتی زیبا و ارزشمند، اولین گردهمایی باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان تفرش با محوریت حفظ محیط زیست و با شعار "درختان را دوست بداریم" برگزار شد. این رویداد که در روز پنجشنبه 31 خردادماه 1403 در سالن کتابخانه حکیم نظامی تفرش به وقوع پیوست، با استقبال پرشور اعضای کودک و نوجوان باشگاه‌های کتابخوانی همراه بود.

در این گردهمایی که با تسهیلگری خانم فرنوش پژوهنده انجام شد، کودکان و نوجوانان به خلق نقاشی و رنگ‌آمیزی با مضمون محیط زیست پرداختند و خلاقیت خود را در راستای پاسداشت طبیعت به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این، خانم پژوهنده با قصه‌گویی جذاب با محوریت طبیعت و گل‌ها، مفاهیم زیست‌محیطی را به زبانی ساده و دلنشین به کودکان منتقل کرد.

در ادامه این برنامه، خانم مریم صباغ، مسئول کتابخانه حکیم نظامی، با ارائه آموزش‌هایی به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی، به تبیین چگونگی حفاظت از محیط زیست و نقش هر فرد در این امر مهم پرداخت.

حضور و مشارکت فعالانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره محیط زیست و کتابخانه حکیم نظامی تفرش در برگزاری این گردهمایی، نشان‌دهنده تعهد و اهتمام این نهادها به ترویج فرهنگ کتابخوانی و حفظ محیط زیست در بین نسل آینده است.

برگزاری چنین رویدادهایی که با تلفیق کتابخوانی، آموزش و خلاقیت همراه است، می‌تواند نقش موثری در نهادینه کردن ارزش‌های زیست‌محیطی در کودکان و نوجوانان ایفا کند و زمینه‌ساز نسلی مسئولیت‌پذیر و دلسوز نسبت به کره زمین باشد.

امید است که شاهد برگزاری چنین برنامه‌های ارزشمندی به صورت مستمر در سراسر کشور باشیم و با همدلی و همکاری یکدیگر، به حفظ و نگهداری از این موهبت الهی به نام "محیط زیست" بپردازیم.

نظر شما