رونمایی از کتاب "زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان"
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

رونمایی از کتاب "زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان"

کتاب "زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان" تالیف ابوالفضل احمدزاده با حضور رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

این کتاب که به عنوان اولین کتاب مرجع حقوق عامه در استان محسوب می‌شود، به بررسی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در حوزه حقوق عامه و شیوه‌های اصولی و صحیح احیای این فریضه مهم می‌پردازد.

ابوالفضل احمدزاده، پژوهشگر فقه اسلامی و مؤلف کتاب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: مسئله حقوق عامه یکی از موارد بسیار مهم در دستگاه قضا و مورد مطالبه جدی مردم است که باید به بهترین و دقیق‌ترین نحو اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: این کتاب در قالب 420 صفحه و تیراژ هزار نسخه به رشته تحریر درآمده و طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران و اصحاب رسانه رونمایی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

احمدزاده با اشاره به اینکه این اثر به عنوان اولین کتاب مرجع حقوق عامه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، تصریح کرد: محتوای این کتاب نیز مبتنی بر تحقیقات میدانی بوده و نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در حوزه حقوق عامه و شیوه‌های اصولی و صحیح احیای این فریضه مهم را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم این اثر را کتابی کاربردی در حوزه حقوق عامه دانست و گفت: سیستان و بلوچستان اولین استانی است که توسط همکاران قضایی، حوزه حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته است.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه حقوق عامه در گذشته مورد تأکید و اهمیت جدی نبوده، خاطرنشان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری نگاه‌ها به این سمت جلب شد و طبیعتاً تألیف کتاب و سایر آثار فرهنگی در تقویت آن موثر خواهد بود.

رونمایی از این کتاب ارزشمند، گامی مهم در جهت ارتقای آگاهی و دانش عمومی در زمینه حقوق عامه و ترویج فرهنگ صیانت از آن در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

امیدواریم شاهد تالیف و انتشار آثار بیشتری در این زمینه باشیم تا زمینه‌های لازم برای احقاق حقوق عامه در سراسر کشور فراهم شود.

نظر شما