اختتامیه هفتمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری با حضور پرشور مسئولین و مردم برگزار شد
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران-ساری

اختتامیه هفتمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری با حضور پرشور مسئولین و مردم برگزار شد

ساری- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره گل محمدی بخش دودانگه این شهرستان با حضور پرشور مسئولین و مردم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اهمیت این جشنواره در معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری منطقه، اظهار داشت:

«جشنواره گل محمدی فرصتی مغتنم برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی، بویژه گلاب و عرقیات گیاهی، به بازارهای داخلی و خارجی است.»

وی افزود:

«این جشنواره همچنین نقش مهمی در توسعه گردشگری روستایی و ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه دارد.»

در این مراسم که با حضور علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، نوبخت فرماندار مرکز مازندران و جمعی از مسوولین و مردم برگزار شد، از غرفه‌ها و کارگاه‌های گلابگیری بازدید به عمل آمد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری نیز اجرا شد.

نوبخت فرماندار مرکز استان ضمن بازدید از غرفه ها و کارگاه های گلابگیری در محل برگزاری این مراسم، جشنواره های محلی را فرصتی برای انسجام هرچه بیشتر بزرگان، نخبگان، ریش‌سفیدان و جوانان در جهت رفاه و همدلی بیشتر دانست.

وی همچنین بر لزوم حمایت از کشاورزان و توسعه کشت گل محمدی در منطقه تاکید کرد.

جشنواره گل محمدی دودانگه به مدت دو روز در روستای کوثر دودانگه برگزار شد و در آن انواع محصولات تولیدی از گل محمدی، از جمله گلاب، عرقیات گیاهی، شیرینی‌جات و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

بازدیدکنندگان از سراسر استان مازندران و سایر نقاط کشور در این جشنواره حضور داشتند و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری آن لذت بردند.

این جشنواره فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری منطقه دودانگه به شمار می‌رود و می‌تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای اهالی این منطقه موثر باشد.

نظر شما