سه گراز در سراوان مشاهده شد: نشانه‌ای از احیای زیستگاه‌ها
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

سه گراز در سراوان مشاهده شد: نشانه‌ای از احیای زیستگاه‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان از مشاهده سه راس گراز وحشی در روستای دریدر این شهرستان خبر داد. مشاهده این گرازها که پس از سال‌ها خشکسالی رخ داده است، نشان‌دهنده احیای زیستگاه‌ها و خبر خوشی برای دوستداران محیط زیست است.

به گفته دهواری، زیستگاه اصلی این گرازها در شهرستان سراوان، رودخانه ماشکید و رودخانه نهنگ در بخش بم پشت است. این حیوانات به عنوان "باغبان طبیعت" شناخته می‌شوند و نقش مهمی در کنترل آفات و باروری خاک در طبیعت ایفا می‌کنند.

احیای مزارع کشاورزی بعد از سال‌ها خشکسالی، باعث شده این حیوانات در مزارع کشاورزی نزدیک رودخانه مشاهده شوند. گرازها با تغذیه از کرم و آفات گیاهی، به نوعی مبارزان بیولوژیک محسوب می‌شوند و می‌توانند در کنترل جمعیت آفات نقش موثری داشته باشند.

با این حال، افزایش جمعیت گرازها می‌تواند به اراضی زراعی آسیب برساند. به همین دلیل، لازم است اقدامات لازم برای کنترل جمعیت این حیوانات در صورت نیاز انجام شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان از جوامع محلی و بومیان روستای دریدر به خاطر همکاری در حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش تشکر کرد.

مشاهده این گرازها نشان‌دهنده تعهد و تلاش اداره حفاظت محیط زیست سراوان برای حفظ تنوع زیستی و احیای زیستگاه‌ها در این منطقه است.

امیدواریم با ادامه این تلاش‌ها، شاهد حضور و زاد و ولد بیشتر گونه‌های مختلف جانوری در طبیعت سراوان باشیم.

نظر شما