انفجار مهیب در خیابان پیروزی؛ سه واحد مسکونی تخریب شد
موضوع : شهرشناسی | استان تهران- تهران

انفجار مهیب در خیابان پیروزی؛ سه واحد مسکونی تخریب شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انفجار شدید و تخریب سه واحد مسکونی در یک ساختمان در خیابان پیروزی خبر داد.

به گفته سیدجلال ملکی، این حادثه در ساعت 10:07 صبح روز دوشنبه رخ داد و بلافاصله پس از گزارش، چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند که انفجار در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه واقع در خیابان پیروزی، خیابان طبرسی رخ داده و سه واحد مسکونی به طور کلی با مساحت 180 متر مربع تخریب و دچار آتش‌سوزی شده است.

شدت انفجار به حدی بود که درها و پنجره‌های این واحدها تخریب و به خیابان پرتاب شده بود. همچنین سنگ‌های نما و دیواره ساختمان نیز فرو ریخته و به دو خودرو تیبا و پژو 405 آسیب رساند.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای مهار این حادثه گفت: آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه عملیات نجات را آغاز کرده و 15 نفر از ساکنان طبقات بالای ساختمان را نجات دادند. در این میان، یک زن حدوداً 40 ساله دچار سوختگی شد و دیگر افراد آسیبی ندیدند.

گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز با حضور در طبقه پنجم، شعله‌های آتش را خاموش کردند.

ملکی در پایان علت این حادثه را نشت گاز عنوان کرد.

این حادثه بار دیگر ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز را یادآور می‌شود.

مهم است که به طور مرتب اتصالات گاز را بررسی کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه بوی گاز، فوراً شیر گاز را ببندید و با شماره 125 تماس بگیرید.

نظر شما