بوشهر در گرجستان می‌درخشد: گروه هیرون فاتح جشنواره تابستان طلایی باتومی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

بوشهر در گرجستان می‌درخشد: گروه هیرون فاتح جشنواره تابستان طلایی باتومی

گروه موسیقی سنتی "هیرون" از استان بوشهر، درخششی خیره‌کننده در جشنواره موسیقی ۲۰۲۴ گرجستان به نام "تابستان طلایی باتومی" از خود به نمایش گذاشت و با کسب افتخارات متعدد، نام ایران و بوشهر را بر بلندای قله‌ی هنر موسیقی نواخت.

این گروه در میان 29 گروه شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی، مقام اول و دیپلم افتخار را از آن خود کرد و علاوه بر دریافت مدال جایزه بزرگ، جام برتر هیئت داوران را نیز به خود اختصاص داد.
 

هیرون: سابقه‌ای پربار و افتخاراتی ارزشمند

گروه هیرون به سرپرستی نوذر سعادت‌پور، از سال 1384 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و در این سال‌ها با اجرا و معرفی فرهنگ و آداب مردم جنوب ایران، به غنی‌سازی موسیقی نواحی و فولکلور کشور پرداخته است.

این گروه سابقه‌ی درخشش در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی را در کارنامه دارد و از جمله افتخارات آن می‌توان به کسب مقام‌های برتر در بخش تک‌نوازی و گروهی در جشنواره‌های معتبر داخلی مانند جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره تولیدات صدا و سیما و جشنواره‌های دانشجویی و شهدای ارتش اشاره کرد.

نوذر سعادت‌پور: هنرمندی پرآوازه

نوذر سعادت‌پور، سرپرست گروه هیرون، در نواختن نی‌انبان مهارت فوق‌العاده‌ای دارد و در جشنواره‌های کشوری شهدای ارتش و دفاع مقدس، دو بار مقام نخست تک‌نوازی و دیپلم افتخار را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، غلامرضا وزان، خواننده گروه هیرون، با حضور در یازده دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و کسب دو مقام برتر خوانندگی، افتخارات این گروه را تکمیل کرده است.

موسیقی بوشهر در قلب گرجستان

حضور گروه هیرون در جشنواره تابستان طلایی باتومی، فرصتی ارزشمند برای معرفی موسیقی غنی و اصیل بوشهر به مخاطبان بین‌المللی بود. این گروه با اجرای قطعاتی دلنشین از موسیقی جنوب ایران، توانست فرهنگ و هنر این خطه را به گوش جهانیان برساند و بار دیگر نام بوشهر را در عرصه‌ی موسیقی بین‌المللی بر سر زبان‌ها بیندازد.

افتخارآفرینی هیرون، مایه‌ی سربلندی بوشهر و ایران

موفقیت گروه هیرون در جشنواره موسیقی گرجستان، نشان‌دهنده‌ی پویایی و غنای موسیقی ایرانی، به‌ویژه موسیقی نواحی جنوب کشور است. این افتخار، مایه‌ی سربلندی بوشهر و ایران بوده و بار دیگر ظرفیت‌های بی‌نظیر هنر موسیقی کشورمان را به اثبات رساند.

نظر شما