دو آتش‌سوزی در اصفهان مهار شد
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

دو آتش‌سوزی در اصفهان مهار شد

اصفهان - آتش‌نشانان اصفهان در روز شنبه با حضور به موقع و اقدامات اطفایی خود، دو آتش‌سوزی را مهار و از گسترش آنها و بروز خسارات و تلفات جانی جلوگیری کردند.

آتش‌سوزی در انبار ضایعات پلاستیک

اولین آتش‌سوزی در محوطه روباز سکوی پسماند خشک در انبار ضایعات پلاستیک رخ داد. این حریق می‌توانست به یک فاجعه تبدیل شود و کل فضای 7000 مترمربعی انبار را درگیر کند.

با توجه به حساسیت موضوع و احتمال گسترش آتش به تمام فضای انبار، 24 آتش‌نشان به همراه 2 رئیس ایستگاه، یک مدیر منطقه عملیاتی و همچنین رئیس مدیریت بحران شهرداری اصفهان با حضور سریع در محل، حریق را در مساحتی 500 مترمربعی محاصره و اطفا کردند.

آقای محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در این خصوص گفت: "بلافاصله آتش‌نشانان سنگین و نیمه سنگین، خودروی آبرسان از 10 ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین 2 دستگاه خودروی آبرسان و یک دستگاه لودر از 2 ایستگاه دیگر به عنوان پشتیبانی به محل حادثه واقع در میدان جوان اعزام شدند."

وی افزود: "با تلاش آتش‌نشانان، حریق در انبار ضایعات پلاستیک در فضای باز به مساحت 500 متر مربع مهار و اطفا شد. با توجه به وسعت حریق، عملیات جداسازی و لکه‌گیری زمان‌بر بود و پس از 5 ساعت تلاش آتش‌نشانان به طور کامل مهار شد."

آتش‌سوزی در پارکینگ منزل مسکونی

آتش‌سوزی دوم در پارکینگ یک منزل مسکونی دو طبقه رخ داد و دود تمام ساختمان را فرا گرفت. به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 آتش‌نشانی، 3 تیم عملیاتی از ایستگاه‌های 4، 5 و 7 به همراه افسر کشیک به محل اعزام شدند.

آقای شریعتی در ادامه گفت: "در اثر این آتش‌سوزی، دو خودرو و مقداری وسایل انبار شده در پارکینگ منزل مسکونی طعمه حریق شده بود و دود کل ساختمان را فرا گرفته بود. آتش‌نشانان پس از حضور در محل، حریق را اطفا و دود را تخلیه کردند."

خوشبختانه در هر دو حادثه آتش‌سوزی، هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشد. واکنش سریع و اقدامات حرفه‌ای آتش‌نشانان مانع از گسترش آتش‌سوزی و بروز خسارات بیشتر شد.

نظر شما