خبر خوش برای اهالی تربت جام: سینما وحدت پس از 20 سال دوباره جان گرفت!
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

خبر خوش برای اهالی تربت جام: سینما وحدت پس از 20 سال دوباره جان گرفت!

مژده به اهالی هنر دوست تربت جام! سینما وحدت، این نگینِ خاطره‌انگیزِ شهر، پس از دو دهه سکوت، بار دیگر نوای گرمِ فیلم و شور و نشاط را به گوش مردم خواهد رساند.

در مراسمی که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، پرده از این سینمای احیا شده برداشته شد و بار دیگر چراغ امید به هنر و فرهنگ در این دیار روشن شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از احیای این سینمای قدیمی، گفت: "شهرستان تربت جام به عنوان پایتخت موسیقی مقامی ایران، شایسته داشتن امکانات فرهنگی درخوری است و راه‌اندازی مجدد سینما وحدت، گامی مثبت در این مسیر به شمار می‌رود."

وی با اشاره به سابقه دیرینه سینما در تربت جام، افزود: "این شهرستان که زمانی صاحب قدیمی‌ترین سینمای استان خراسان بود، از سال 1382 از داشتن این امکان فرهنگی محروم بود. خوشبختانه با همت دولت سیزدهم و تلاش مسئولان محلی، این سینما پس از 20 سال دوباره احیا شد."

معاون وزیر در ادامه به وضعیت سینما در کشور اشاره کرد و گفت: "در 40 سال گذشته قبل از دولت سیزدهم، تنها 573 سالن سینما در کشور ساخته شده بود، در حالی که در 2.5 سال اخیر، 280 سالن جدید به بهره‌برداری رسیده است. این نشان‌دهنده عزم دولت برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و توجه به هنر و هنرمندان است."

وی در پایان از شرکت سینمایی "اطلس" که مسئولیت راه‌اندازی مجدد سینما وحدت را بر عهده داشته، قدردانی کرد.

مشخصات سینما وحدت:

  • این سینما دارای 240 صندلی در طبقه همکف و 22 صندلی در بالکن است.
  • مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری مدرن
  • دارای بوفه و سرویس بهداشتی

امیدواریم با راه‌اندازی مجدد سینما وحدت، شاهد رونق دوباره هنر و فرهنگ در تربت جام و افزایش شور و نشاط در بین مردم این شهر باشیم.

نظر شما