کهن‌ترین نقاشی جهان در اندونزی کشف شد: قدمتی بیش از 50 هزار سال
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

کهن‌ترین نقاشی جهان در اندونزی کشف شد: قدمتی بیش از 50 هزار سال

در غاری در جزیره بورنئو واقع در اندونزی، نقاشی دیواری عظیمی کشف شده که قدمت آن به بیش از 51 هزار سال پیش می‌رسد. این نقاشی که صحنه‌ای شکار را به تصویر می‌کشد، به عنوان قدیمی‌ترین اثر هنری فیگوراتیو در جهان شناخته می‌شود.

نقاشی مذکور، یک خوک قرمز بزرگ را نشان می‌دهد که توسط سه پیکره انسانی احاطه شده است. این اثر هنری با استفاده از رنگ‌های قرمز، نارنجی و سیاه بر روی دیوار غار نقاشی شده است.

به گفته باستان‌شناسان، این کشف نشان‌دهنده پیچیدگی و خلاقیت جوامع اولیه انسانی در منطقه است. قدمت این نقاشی 10 هزار سال بیشتر از نقاشی‌های غار مشهور لاسکو در فرانسه است که پیش از این به عنوان قدیمی‌ترین نمونه‌های هنر غار در نظر گرفته می‌شدند.

اهمیت این کشف:

  • این نقاشی مدرکی بی‌نظیر از توانایی‌های هنری و خلاقیت انسان‌های اولیه ارائه می‌دهد.
  • قدمت این اثر نشان می‌دهد که هنر فیگوراتیو بسیار زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، تکامل یافته است.
  • این کشف می‌تواند به درک ما از فرهنگ و رفتار جوامع شکارچی-گردآورنده اولیه کمک کند.

نقاشی‌های غار بورنئو:

غار محل کشف این نقاشی، لوبانگ جری‌ه نام دارد و در پارک ملی بوگور در اندونزی واقع شده است. این غار مملو از نقاشی‌های دیواری است که قدمت برخی از آنها به بیش از 40 هزار سال پیش می‌رسد.

باستان‌شناسان معتقدند که این نقاشی‌ها برای اهداف مذهبی یا آیینی خلق شده‌اند. آنها تصاویری از حیوانات، انسان‌ها و اشیاء انتزاعی را به تصویر می‌کشند.

کشف نقاشی لوبانگ جری‌ه، دریچه‌ای جدید به سوی دنیای هنر و فرهنگ انسان‌های اولیه می‌گشاید. این نقاشی یادآور خلاقیت و ظرافت انسان‌هایی است که هزاران سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند.

نظر شما