کشف گوردخمه‌های باستانی با مومیایی‌های ۲۵۰۰ ساله در مصر
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کشف گوردخمه‌های باستانی با مومیایی‌های ۲۵۰۰ ساله در مصر

باستان‌شناسان در حفاری‌های خود در دامنه تپه‌ای در حومه شهر اسوان مصر، به مجموعه‌ای از گوردخمه‌های باستانی برخوردند که گفته می‌شود محل دفن ۳۳ مقبره خانوادگی با بیش از صدها مومیایی است.

این کشف هیجان‌انگیز توسط تیمی از باستان‌شناسان ایتالیایی و مصری انجام شده است. آن‌ها می‌گویند که شواهد موجود نشان می‌دهد که این مومیایی‌ها به دوره یونانی-رومی مصر، که بین سال‌های ۳۳۲ قبل از میلاد مسیح تا ۶۴۱ میلادی را شامل می‌شود، تعلق دارند.

تاکنون جزئیات بیشتری در مورد این کشف منتشر نشده است، اما باستان‌شناسان ابراز امیدواری کرده‌اند که کاوش‌های بیشتر در این منطقه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد آداب و رسوم تدفین و زندگی مردم مصر در آن دوره به دست دهد.

کشف گوردخمه‌ها و مومیایی‌های باستانی در مصر، امری غیرمعمول نیست. با این حال، تعداد زیاد مومیایی‌ها که در این مکان خاص پیدا شده است، آن را به یک کشف قابل توجه تبدیل می‌کند. این امر نشان می‌دهد که این مکان احتمالاً یک گورستان مهم برای افراد ثروتمند یا مقامات بلندپایه بوده است.

باستان‌شناسان مصر در سال‌های اخیر اکتشافات مهمی در این کشور انجام داده‌اند، از جمله کشف مقبره توت عنخ آمون در سال ۱۹۲۲. این کشف‌ها به درک بهتر ما از تاریخ و فرهنگ مصر باستان کمک کرده است و مصر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل کرده است.

به‌روزرسانی:

  • خبرگزاری ایسنا در تاریخ 1403/04/06 خبری با عنوان "کشف 33 گور باستانی در مصر" منتشر کرد که در آن به کشف گوردخمه‌های باستانی در حومه اسوان اشاره شده است. این خبر جزئیات بیشتری را در مورد این کشف ارائه می‌دهد، از جمله اینکه مقبره‌ها متعلق به افراد غیرنظامی و نظامی بوده و اجساد مومیایی شده در تابوت‌های چوبی و سنگی قرار گرفته‌اند.
  • خبرگزاری ایرنا نیز در تاریخ 1403/04/07 خبری با عنوان "کشف 40 مومیایی 1900 ساله در مصر" منتشر کرد که به کشف مومیایی‌های بیشتر در حفاری‌های باستان‌شناسی در مصر اشاره دارد. این خبر نشان می‌دهد که باستان‌شناسان همچنان در حال کشف مقبره‌های جدید و مومیایی‌های بیشتر در این منطقه هستند.

این کشف‌ها نشان‌دهنده‌ی غنای تاریخ و فرهنگ مصر باستان است و امیدواریم که باستان‌شناسان بتوانند اطلاعات بیشتری را در مورد این تمدن باستانی به دست آورند.

نظر شما