سیزده به در قم در سال 1399 به روایت مهیار موسوی
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

سیزده به در قم در سال 1399 به روایت مهیار موسوی

سال 1399 و سایه کرونا بر سر سیزده به در

سال 1399، سالی که ویروس کرونا سایه سنگین خود را بر سر تمام مناسبت‌ها و جشن‌های سراسر جهان انداخت، سیزده به در نیز از این قاعده مستثنی نبود. در این سال، شهر قم که همواره در این روز شاهد حضور انبوه زائران و مسافران بود، به ناچار شاهد سکوت و خلوت عجیبی بود.

همکاری مردم و ثبت تصویری از قم خالی از سکنه

مهیار موسوی، عکاس قمی، با وجود خطرات موجود، تصمیم گرفت با دوربین خود به خیابان‌های شهر برود و تصاویری از این سکوت عجیب و غریب را ثبت کند. عکس‌هایی که او از خیابان‌های صفاییه، ارم، بهار، اطراف حرم، پل آهنچی، خیابان جنب کوچه حرم، چهارراه بیمارستان و ... گرفت، گویای عمق این سکوت و خلوت بود.

سبزده به دری که هرگز تکرار نخواهد شد

سیزده به در سال 1399 در قم، بدون شک در تاریخ این شهر به عنوان یک روز خاص و منحصر به فرد ثبت خواهد شد. روزی که نه تنها مردم از حضور در اماکن عمومی و طبیعت خودداری کردند، بلکه شاهد تصاویری از شهر قم خالی از سکنه بودیم. تصاویری که یادآور آن هستند که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان با همدلی و همکاری، بر چالش‌ها غلبه کرد.

نکاتی در مورد عکس‌های مهیار موسوی:

  • این عکس‌ها در سیزده به در سال 1399، در شهر قم گرفته شده‌اند.
  • عکس‌ها خیابان‌های مختلف شهر قم، از جمله خیابان صفاییه، ارم، بهار، اطراف حرم، پل آهنچی، خیابان جنب کوچه حرم و چهارراه بیمارستان را نشان می‌دهند.
  • عکس‌ها نمایانگر سکوت و خلوت عجیبی هستند که در این روز بر شهر قم حاکم بود.
  • این عکس‌ها به عنوان سندی تاریخی از دوران شیوع ویروس کرونا در ایران، ارزشمند هستند.

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما