نازی‌آباد: مهد ستاره‌ها
موضوع : شهرشناسی | استان تهران- تهران

نازی‌آباد: مهد ستاره‌ها

نازی‌آباد، محله‌ای در جنوب تهران، فقط به خاطر خیابان‌های شلوغ و بازارهای پررونقش شناخته نمی‌شود. این محله، زادگاه چهره‌های سرشناس و اثرگذاری در عرصه‌های مختلف هنر، ورزش و سیاست بوده است. گویی ستاره‌ای در آسمان نازی‌آباد درخشیده و نوری بر تار و پود این محله تابانده که این همه استعداد و نبوغ را در دل خود پرورانده است.

از اکبر عبدی تا پرویز پرستویی:

اکبر عبدی، استاد مسلم کمدی ایران، در شهریور ۱۳۳۷ در نازی‌آباد متولد شد. او با نقش‌آفرینی‌های ماندگارش در فیلم‌هایی مانند "هنرپیشه"، "دزد عروسک‌ها"، "آدم برفی" و "اجاره‌نشین‌ها" خاطرات شیرینی را برای مردم ایران رقم زده است.

پرویز پرستویی، دیگر ستاره نازی‌آبادی، در تیر ۱۳۳۴ در این محله چشم به جهان گشود. او که ابتدا به دنبال دروازه‌بانی در فوتبال بود، در نهایت مسیر هنرپیشگی را برگزید و با بازی در فیلم‌های "آژانس شیشه‌ای"، "بادیگارد"، "مارمولک" و "لیلی با من است" به یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران بدل شد.

سعید حجاریان و حاج منصور ارضی:

در عرصه سیاست نیز نازی‌آباد چهره‌های شاخصی دارد. سعید حجاریان، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، در سال ۱۳۳۳ در این محله متولد شد. او از جمله یاران امام خمینی و از طراحان وزارت اطلاعات در دوران جنگ ایران و عراق بود.

حاج منصور ارضی، مداح اهل‌بیت(ع)، نیز در شهریور ۱۳۳۲ در نازی‌آباد دیده به دنیا گشود. او با برگزاری مراسم دعای کمیل در دوکوهه و همچنین تاسیس گروه نوسازی معنوی حزب‌الله، نام خود را در میان مداحان برجسته ایران ثبت کرد.

و این تازه آغاز است:

اینها فقط تعدادی از ستاره‌های آسمان نازی‌آباد بودند. نام‌هایی مانند ناصر آویژه (بازیگر)، محمدرضا بایرامی (نویسنده)، علی‌اصغر صباغ‌پور (ورزشکار) و محمدرضا طهماسبی (مربی) نیز در زمره مشاهیر این محله به شمار می‌روند.

نازی‌آباد، مهد فرهنگ و هنر:

وجود چنین چهره‌های برجسته‌ای در نازی‌آباد، نشان از غنای فرهنگی و هنری این محله دارد. نازی‌آباد بدون شک یکی از گنجینه‌های ارزشمند شهر تهران است که باید قدر و منزلت آن را دانست.

امید به آینده:

بی‌شک نازی‌آباد در آینده نیز شاهد درخشش ستارگان دیگری در عرصه‌های مختلف خواهد بود. این محله با داشتن جوانان با استعداد و پرشور، پتانسیل لازم برای پرورش نسل‌های بعدی مشاهیر را دارد.

ستاره‌هایی که در آسمان نازی‌آباد می‌درخشند، فقط هنرمندان و ورزشکاران و سیاستمداران مشهور نیستند، بلکه همه کسانی هستند که با تلاش و پشتکار خود برای اعتلای این محله و کشورشان کوشا هستند.

نظر شما