بررسی رابطه استفاده از فناوری های آموزشی با توسعه حرفه ای و عملکرد سازمانی معاونین اداره آموزش و پرورش تایباد
پارسا کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: محمدرضا محمدی
استاد راهنما: حمید یعقوبی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد
چکیده
مقدمه: در این پژوهش به رابطه استفاده از فناوری آموزشی با توسـعه حرفـه ای و عملکرد سازمانی معاونین اداره آموزش وپرورش تایباد می باشد. روش : طرح پزوهش حاضرتوصیفی از نوع همبستگی می باشد و نمونه آماری شامل 118نفر از معاونین اداره آموزش و پرورش تایباد در سال تحصیلی 1398-1397بوده که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند . ابزار : بـرای گـردآوری اطلاعـات ازپرسـشنامـه های توسعه حرفه ای هانگ (2009)، پرسشنامه فناوری آموزشی توسط یاکووز، وپرسشنامه عملکرد سازمانی بیرن و کونوی(2005) استفاده گردید داده های پژوهش حاضر با استفاده از نرم افزار معادلات ساختاری smart pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها:یافته ها نشان می دهند که در فرضیه اثربخشی تجهیزات تکنولوژی بر توسعه حرفه ای تجهیزات تکنولوژی با( 52/0) بشترین و عدم تاثیر گذاری تکنولوژی( 38/)0کمترین تاثیر را داشته است. اما درفرضیه تاثیر استفاده از فناوری بر عملکر سازمانی پیش بایست ها (16/3) بیشترین و عدم تاثیرگذاری فناوری برعملکرد با (11/1)کمترین تاثیر را دارد. نتیجه گیری: براساس یافته پژوهش حاضر بین استفاده از فناوری آموزشی بر عملکرد سازمانی و توسعه حرفه ای معاونین اداره آموزش و پرورش تایباد رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
نظر شما