رابطه تنظیم هیجانی ،ترس از کووید- 19 با نشخوار فکری در معلمان مرد مقطع متوسطه اول شهر تایباد
پارسا کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: اسکندر شهبازی
استاد راهنما: جعفر نوری
موسسه آموزش عالی شاندیز، گروه روانشناسی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تنظیم هیجانی ،ترس از کووید- 19 با نشخوار فکری در معلمان مرد مقطع متوسطه اول شهر تایباد بود .جامعه آماری کلیه معلمان مرد مقطع متوسطه اول شهر تایباد در سال تحصیلی 1400-1401بودند ، با استقاده از روش نمونه گیری هدفمند 86 معلم انتخاب شدند . ابزار پژوهش پرسشنامه تنظیم هیجانی گارنفسکی و کرایج (2006) ، پرسشنامه ترس از کووید- 9ا ویسی، ایمانی ، بهروز وایمانی (1399) و پرسشنامه نشخوار فکری نولن هوکسما (1991) مورد استفاده قرار گرفت ، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون برای تحلیل داده های آماری استفاده شد، یافته ها نشان داد : بین راهبردهای سازش یافته تنظیم هیجان و ترس از کووید- 19 با نشخوار فکری در معلمان رابطه منفی وبین راهبردهای سازش نیافته تنظیم هیجان و ترس از کووید- 19 با نشخوار فکری رابطه مثبت داشت. بین راهبردهای سازش یافته تنظیم هیجان و نشخوار فکری در معلمان رابطه منفی و بین راهبردهای سازش نیافته تنظیم هیجان و نشخوار فکری در معلمان رابطه مثبت معنی دار وجود داشت. همچنین بین ترس از کووید 19 با نشخوار فکری در معلمان رابطه مثبت وجود داشت.
نظر شما