موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

رابطه هوش های چندگانه مدیران با استقرار مدیریت مشارکتی و توانمند سازی دبیران متوسطه اول شهرستان تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1401
پدیدآور: رحیمداد کریم زاده 
استاد راهنما: حسن مشکاتی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی


چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوشهای چندگانه مدیران با سبک مدیریت مشارکتی و توانمندسازی دبیران دوره اول متوسطه شهرستان تایباد بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات از نوع رابطهای و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش معلمان و مدیران دوره اول متوسطه شهرستان تایباد در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 532 نفر (58 نفر مدیر و 474 نفر معلم) بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و بر اساس فرمول کوکران 313 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامههای هوشهای چندگانه گاردنر (1983)، مدیریت مشارکتی شادمان (1387) و توانمندسازی اسپریتزر و همکاران (1995) پاسخ دادند. رابطه بین متغیرها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون در قالب جداول خروجی نرم افزار آماری (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که با 99 درصد اطمینان بین هوشهای چندگانه مدیران با سبک مدیریت مشارکتی و توانمندسازی دبیران رابطه معنیدار وجود دارد و 47/0 از تغییرات سبک مدیریت مشارکتی و توانمندسازی دبیران بر اساس هوشهای چندگانه مدیران تبیین میشود.

نظر شما