موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

بررسی استفاده از نرم افزار آموزشی مداد بر یادگیری درس فارسی مقطع ابتدایی شهرستان تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1397
پدیدآور: آسیه خیراللهی 
استاد راهنما: اسماعیل سعیدی رباط 
استاد مشاور: مجید رضا رضوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد

چکیده

هدف:گسترش فناوری‌های جدید فرآیند یادگیری را متحول ساخته است. از جمله این فناوری‌ها، به کارگیری چندرسانه‌ای آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت است. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تاثیر استفاده از نرم‌افزار آموزشی مداد بر میزان یادگیری دانش‌آموزان در درس فارسی پایه سوم دبستان در شهرستان تایباد می‌باشد. روش تحقیق: جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش‌آموزان پایه سوم دبستان در شهرستان تایباد می‌باشد. به منظور انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد. تعداد حجم نمونه 30 نفر که در دو کلاس 15 نفره حضور داشتند. در این پژوهش از طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل و ابزار مورد استفاده آزمون یادگیری محقق ساخته و نرم افزار آموزشی مداد که با تایید روایی صوری توسط اساتید به عنوان متخصص موضوع) بود. نتایج تحقیق: یافته‌های این پژوهش نشان داد که میزان یادگیری دانش‌آموزانی که درس فارسی را با نرم افزار مداد اموزش دیده بودند نسبت به دانش‌آموزانی که درس فارسی را به صورت سنتی آموزش دیده بودند، بیشتر است. نتیجه گیری: با توجه به تاثیر نرم افزار آموزشی مداد بر یادگیری دانش‌آموزان، به نظر می‌رسد که استفاده از این شیوه آموزشی در مدارس مفید است.

نظر شما