موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- نجف آباد

بررسی و مقایسه سبک‌های هویت و خودکارآمدی در دانش‌آموزان با و بدون پرخاشگری پایه اول دبیرستان‌های شهرستان نجف‌آباد

پارسا کارشناسی ارشد 1391
موضوع: روانشناسی عمومی و میان رشته ای
پدیدآور: رضا ربانیان نجف‌آبادی 
استاد راهنما: پرویز شریفی درآمدی
استاد مشاور: شیوا دولت‌آبادی
دانشگاه علامه طباطبائی، پردیس آموزشهای نیمه حضوری
چکیده

هدف پژوهش حاضربررسی و مقایسه سبکهای هویت و خودکارآمدی در دانش آموزان پسر با و بدون پرخاشگری پایه اول دبیرستان های شهرستان نجف آباد است.روش پژوهش، توصیفی- زمینه یابی و جامعه مورد پژوهش، کلیه دانش آموزان پایه اول دبیرستانهای پسرانه شهرستان نجف آباد که در سال 91-90 مشغول به تحصیل بودند؛ که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای، ابتدا شهرستان نجف آباد به 5 قسمت تقسیم و بعداز هر بخش یک مدرسه به صورت تصادفی و به این شیوه 389نفر انتخاب و پرسشنامه پرخاشگری باس و پری(1992) توسط آنها تکمیل شد. بر اساس نتایج این پرسشنامه، 55 نفر دانش آموزپرخاشگر و 55 نفر دانش آموزعادی به صورت تصادفی که از لحاظ سن و وضعیت اقتصادی- اجتماعی با آنان همتا شدند به عنوان نمونه آماری برگزیده شدند؛ و پرسشنامه خودکارآمدی شرر(1982) و پرسشنامه سبک هویت برزونسکی(IsI-6G)،(1989)، توسط آنها تکمیل شد. نتایج حاصل از پژوهش با استفاده ازآزمونt وهمبستگی پیرسون نشان داد که:- بین سبک های هویت دانش آموزان عادی و پرخاشگر تفاوت معنی دار وجود ندارد.- ین خودکارآمدی دانش آموزان عادی و پرخاشگرتفاوت معنی دار وجود دارد.- بین سبک های هویت و خودکارآمدی دانش آموزان پسرپرخاشگر رابطه معنی داری وجود دارد.- بین سبک های هویت اطلاعاتی واجتنابی و تعهد دانش آموزان پسر عادی رابطه معنی داری وجود دارد.

نظر شما