بررسی رابطه بین استانداردسازی و سفارشی سازی با در نظر گرفتن کیفیت فنی و خدماتی و رضایت و وفاداری مشتریان ایران خودرو نجف آباد
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: فاطمه جمشیدیان
استاد راهنما: مریم احمدی
موسسه آموزش عالی امین
چکیده
هدف این تحقیق، افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شرکت ایران خودرو از طریق سنجش متغیرهای استانداردسازی،سفارشی سازی ،کیفیت خدماتی،کیفیت فنی،رضایت مشتری، و وفاداری مشتری است. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی بوده و از نظر روش اجرا، از نوع توصیفی است. روش جمع آوری داده ها میدانی و ابزار گردآوری آنها پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان ایران خودرو شهرستان نجف آباد است و روش نمونه گیری روش غیر احتمالی در دسترس است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و توسط نرم افزارآموس انجام گرفت . نتیجه این تحقیق نشان داد که شش فرضیه از هفت فرضیه این تحقیق به شرح ذیل تایید گردید؛ بین استانداردسازی و کیفیت فنی، بین استانداردسازی و کیفیت خدماتی و بین سفارشی سازی و کیفیت فنی،بین سفارشی سازی و کیفیت خدماتی،بین کیفیت خدماتی و رضایت مشتری و بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری ارتباط معناداری مشاهده شد. و برای یک مورد دیگر از فرضیه ها(کیفیت فنی و رضایت مشتری) ارتباط معناداری مشاهده نشد.
نظر شما