بررسی اثربخشی ساختار توزیع علم بر تسلط ابتکار و خلق ارزش در بین دبیران متوسطه (دوره اول) مدارس آموزش و پرورش شهرستان آشتیان
پارسا کارشناسی ارشد 1402
پدیدآور: هدایت فرهی آشتیانی
استاد راهنما: زهرا جعفری
موسسه آموزش عالی ادیبان، گروه مدیریت
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی اثربخشی ساختار توزیع علم بر تسلط ابتکار و خلق ارزش در بین دبیران متوسطه (دوره اول) مدارس آموزش و پرورش شهرستان آشتیان انجام شده است. این تحقیق به روش توصیفی پیمایشی و با توزیع پرسشنامه میان جامعه آماری انجام شد. جامعه آماری شامل تمامی دبیران متوسطه (دوره اول) شهرستان آشتیان که تعداد 204 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شده است. از پرسشنامه تحقیق از مقاله طاهرپرور و همکاران (2013) استفاده شده است که پایایی آن 82/0 به دست آمد. داده های بدست آمده با استفاده از معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ساختار توزیع علم بر توانایی ابتکار (20/10)، توزیع علم بر ایجاد ارزش (15/2) و ساختار توزیع علم بر توانایی ابتکار(58/0) و خلق ارزش(26/0) تاثیر دارد.
نظر شما